سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام عملیات آبخیزداری در ۳۰ هزار هکتار اراضی استان سمنان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات اجرایی آبخیزداری در ۳۰ هزار هکتار از سطوح حوزه‌های آبخیز استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد هادی نوچه معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات اجرایی آبخیزداری در سطح  ۳۰ هزار هکتار از سطوح حوزه های آبخیز در هشت شهرستان استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد ریال در حال انجام است و این طرح ها با هدف مبارزه با بیابان‌زایی صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود : در سال ۹۶ شاهد رشد ۱۱ درصدی اعتبارات بخش آبخیزداری در استان سمنان نسبت به سال پیش بودیم و همچنین در بحث مدیریتی طرح های آبخیزداری نیز در این سال، رعایت تنوع و چرای دام، تعلیف دام در فصول مناسب و حفاظت و قرق در مراتع از نکات مورد توجه بوده است.

نوچه تصریح کرد : از مقدار ۱۳۲ میلیارد ریال، ۸۱ میلیارد ریال از منابع ملی و مقدار ۵۱ میلیارد ریال آن از منابع استانی تأمین شده که خود سهم بسزایی در کاهش تبعات خشکسالی، کاهش سیلاب، حفظ خاک، کاهش فرسایش و رسوب و تغذیه سفره های زیر زمینی در سطح استان خواهد داشت.ن آبخیزداری مردم‌ محور است و  پروژه‌های آبخیزداری براساس تقاضای مردم و ساکنان روستاها اجرا و بنا به درخواست مردم مطالعات همه جانبه صورت می گیرد.

انتهای پیام / گ

 رشد ۱۱ درصدی اعتبارات بخش آبخیزداری در استان سمنان در سال ۹۶

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.