رئیس اداره امور مراتع استان سمنان از اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره امور مراتع استان سمنان گفت: پروژه مدیریت چرا و کنترل دام باتوجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و همچنین ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای توان تولیدی اکوسیستم های طبیعی اجرا می شود که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی استان سمنان بشمار می آید.

دامداران پروانه چرای دام خود را تمدید کنند

وی افزود: باتوجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع میانبند و ییلاقی و به پایان رسیدن فصل چرای دام در مراتع قشلاقی و با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع، از دامداران و بهره برداران ذیحق مراتع درخواست می شود پیش از ورود دام به منطقه نسبت به پرداخت حق علف چرا و تمدید پروانه چرای دام اقدام و از ورود زود هنگام احشام و همچنین آوردن دام مازاد بر ظرفیت به منطقه خودداری کنند.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع ، با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل و از درجه اعتبار ساقط می شود.

ولیئی تصریح کرد: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در ارتباط با آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع و هرگونه تخریب و تصرف به عرصه های منابع طبیعی است.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.