سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرط حیات کشور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون رئیس‌جمهور گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی درکی از فرهنگ شهید ندارند و شرط حیات ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیشب در یادواره ۳۳۰۰ شهید ارتش استان مازندران در جویبار گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی درکی از فرهنگ شهید ندارند و شرط حیات ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی افزود:به برکت خون شهدا ملت ما آبرومند است و سایر ملت‌ها هم باید این‌گونه آبرو پیدا کنند.

شهیدی محلاتی با بیان اینکه گرامی داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: در بین مردم برخی از واژه‌ها و کلمات از قداست و ویژگی خاصی بهره‌مند هستند و احترام خاصی برای آن کلمه قائل هستند و این احترام از معنای آن شکل گرفته است که واژه شهید یکی از آن‌ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما در جنگ هشت ساله با فرهنگ شهادت و ایثار پیروز شدیم و بر مشکلات فائق آمدیم و گرنه جبهه جنگ ما و دفاع مقدس قابل قیاس بین طرفین نبود و کشور ما در برابر همه دنیا قرار گرفت.

وی گفت: جوانان ما دست خالی رفتند و پیروز شدند چراکه این فرهنگ شهادت در جامعه وجود داشت و یک هزار و ۴۰۰ سال قبل امام حسین (ع) این فرهنگ را به فرزندان ما آموختند و با این فرهنگ در دنیا صاحب قدرت هستیم.

شهیدی افزود: حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هستند و خانواده‌هایی در بین خانواده شهدا داریم که پنج شهید تقدیم انقلاب کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز با برگزاری یادواره‌ها و حفط و نگهداری نام شهدا بزرگ‌ترین خدمت را انجام می‌دهیم و هر جامعه‌ای که از فرهنگ مقاومت و ایثار کمک گرفت موفق خواهد بود.
انتهای پیام/آ

خنثی سازی فتنه‌های دشمن با ترویج فرهنگ شهادت

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.