وی با اشاره به اینکه بستههاى ۱۱ گانه برای تحول آموزش پزشکی تهیه و به دانشگاه هاى علوم پزشکى ابلاغ شد، ادامه داد: ماموریتهای دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این راستا اعتباربخشی مراکز آموزشی بود که از ٢ سال پیش آغاز شده است.
ناصری پور عنوان کرد: در این اعتباربخشی همه مراکز آموزشی را مورد ارزیابی قرار دادیم و بسیاری از مراکز که تاکنون شناسنامه آموزشی مدونى نداشتند برای آنها شناسنامه آموزشی تدوین کردیم.
وی اظهار کرد: نقایص مراکز آموزشى استخراج شده است و فرصتی به این مراکز داده شده تا نقایص خود را برطرف کنند، در نتیجه این اطمینان را خواهیم داد که مراکز آموزشی علوم پزشکی دارای استانداردهای کافی آموزشی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه یکى از مهمترین بستهها در تحول آموزش پزشکى، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است، گفت: استراتژی توجه جدی به مراکز آموزشی به جای استراتژی نفت میتواند پژوهشهای دانشگاهها را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهد و به این ترتیب پژوهشهای ما منجر به تولید تکنولوژی، تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان میشود که از فرمایش هاى مقام معظم رهبرى است.
در ادامه اسماعیل ایدنی عنوان کرد: ما برای طراحی سوالات کمپین هایی تشکیل دادیم و استادان کشوری را در مناطق آمایشی به کار گرفتیم.
ایدنی افزود: مخزن سوال مناسبی را برای آزمون دستیاری تهیه کردیم و در نتیجه چند دفترچه ایجاد شد و در نهایت برای افزایش ایمنی یک گروه محدود سوالات را از این چند دفترچه انتخاب کردند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار کرد: آزمون دستیاری از درجه بالایی از امنیت برخوردار است و در روند اجرا مداخلات ایمنی بالایی پیش بینی شده است.
انتهای پیام/