سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران:

تغییر شرایط سرمایه گذاری در ایران با توافق هسته‌ای

نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران گفت: توافق هسته‌ای شرایط سرمایه گذاری در ایران را تغییر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا احمدی نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران امروز چهارشنبه در همایش کشاورزی با محوریت توسعه تجارت ایران و آلمان در بخش غذا و کشاورزی در شیراز بیان کرد: توافق هسته‌ای و به دنبال آن برداشته شدن بخشی از تحریم ها، شرایط سرمایه گذاری در ایران را به شکل قابل توجهی تغییر داد و بهبود بخشید.

وی با اشاره به اینکه نیاز بالقوه برای مدرنیزه کردن و ارتقای سطح کیفی بخش صنعت غذا و کشاورزی در ایران وجود داشت، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۶ انجمن کشاورزی آلمان موسوم به DLG و وزارت جهاد کشاورزی ایران توافقنامه‌ای برای توسعه کیفی صنعت کشاورزی در ایران امضا کردند.

نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران ادامه داد: بر اساس آن توافقنامه، گروه DLG به عنوان نماینده آلمان با همکاری مستقیم وزارت غذا و کشاورزی این کشور طرح نمایندگی صنعت غذا را به شکل مشترک در ایران آغاز کند.

علیرضا احمدی اضافه کرد: از هداف این کار، توسعه و تقویت ارتباطات و تبادلات تجاری ایران و آلمان در رابطه با صنعت غذا و کشاورزی تعیین شد.

وی گفت: برقراری و هماهنگی ارتباطات مستقیم در سطوح وزارتخانه دو کشور بخصوص در رابطه با گروه‌های کاری که ایجاد شده، توسعه ارتباطات تجاری دوجانبه در رابطه با صنعت غذا و کشاورزی، حمایت در راه اندازی کسب و کار و ارتباطات از دیگر اهدافی که در اجرای این طرح دنبال می‌شد.

احمدی، از دیگر اهداف این طرح را تلاش برای ارتقای سطح دانش بازار بدین معنی که اطلاعات مفیدتر و جامع تری در ارتباط با ساختار و فعالان بازار و موسسه‌های قانونی و بحث موانع تجاری بین دو کشور کسب شود و تبادل بین فرهنگی برای فعالان اقتصادی در این صنعت بین ایران و آلمان برشمرد.

نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران اضافه کرد: علاوه بر این، چند فعالیت اصلی را نیز برای تحقق اهداف مذکور در نظر داریم که مواردی همچون تعیین نیاز‌ها و نیازسنجی صنعت کشاورزی دو کشور، زمینه سازی و فراهم کردن ارتباطات تجاری دوطرفه در حوزه غذا و کشاورزی، سازمان دهی رویداد‌ها در قالب سمینار‌ها به منظور انتقال تکنولوژی و فعالیت نمایندگان این حوزه در آلمان در ارتباط با شرکای ایران را شامل می‌شود.

احمدی بیان کرد: در جهت تحقق اهداف این طرح در ایران با همکاری می‌توان گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام/ن

صحبت های نماینده صنعت غذا و کشاورزی آلمان در ایران در همایش کشاورزی شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.