سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشگاهی در تلفن همراه با قابلیت بررسی همزمان 97 نمونه

با هدف تشخیص سریع بیماری‌ها و جلوگیری از بروز اپیدمی درمناطق آسیب دیده یا محروم جامعه دستگاهی منحصربه فرد با کارکرد آزمایشگاه تشخیصی ساخته شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی دستگاهی تشخیصی تولید کرده‌اند که می‌تواند به بررسی حدود صد نمونه آزمایشگاهی در هر بار استفاده بپردازد.
 
این دستگاه به ویژه می‌تواند به وسیله پزشکان در مناطق محروم و دور افتاده دنیا مورد استفاده قراربگیرد و سبب سرعت در دستیابی به اطلاعات، تشخیص بیماری، بی نیازی به ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به مناطق دور برای انجام تست آسیب شناسی و نیز کاهش هزینه‌ها شود.


تاکنون دستگاه‌های مشابه قابلیت آنالیز و بررسی تنها یک نمونه را داشتند، اما دستگاه جدید قابلیت بررسی حدود ۹۶ نمونه دریک زمان را دارد و نوعی آزمایشگاه تشخیص طبی متحرک است.

این دستگاه به نام (mReader) حاصل همکاری گروهی تیمی از دانشگاه ایالتی واشنگتن درهمکاری با دانشگاه پنسیلوانیاست.


دستگاه مشابه نمونه‌های صنعتی خود دارای مخزنی با قابلیت دریافت ۹۶ نمونه است و پس از بررسی اطلاعات برروی تلفن همراه هوشمند نمایش داده می‌شود.

این دستگاه و نرم افزار موجود برروی تلفن همراه هوشمند می‌توانند برای بررسی بیش از ۱۲ نوع بیماری ویروسی و نیز بیماری‌های عفونی و باکتریایی مورد استفاده قراربگیرند.


قیمت نمونه‌های اولیه این دستگاه حدود ۵۰ دلار تخمین زده شده است و آزمایش آن برروی نمونه بیش از ۷۷۱ داوطلب  با دقت ۹۷ درصد تا ۹۹ درصدی درتشخیص درست را به دست آورده است.

این دستگاه می‌تواند در مناطق جنگ زده یا مناطقی که دچار بلایای طبیعی شده اند و یا مناطق دور افتاده و محروم جهان مورد استفاده قراربگیرد و مانع ازگسترش بیماری‌های عفونی و همه گیرشود.

نتیجه پژوهش درخصوص مزایای درمانی این وسیله و شیوه عملکرد آن در مجله Clinica Chimica Acta منتشرشده است.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

آزمایشگاهی مجهز در تلفن همراه هوشمند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.