سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا ایلام مطرح کرد;

پیام‌ رسان تلگرام بستری برای تهدید و اخاذی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: پیام رسان‌های خارجی به خصوص تلگرام بستر امنی برای ایجاد ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات شخصی و خصوصی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; سرهنگ جمالی  رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم به این پلیس و طرح شکایتی با موضوع مزاحمت، تهدید و اخاذی در بستر پیام‌رسان تلگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان این مرکز قرار گرفت.

جمالی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضایی موضوع در کمترین زمان  بررسی  شد و  متهم کمتر از ۲۴ ساعت در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

وی اظهار کرد: در بازجویی‌ها متهم پس از مواجهه با مستندات پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا  عنوان کرد: متهم در اعترافات، علت و انگیزه خود از پخش تصاویر خصوصی شاکی را انتقام‌جویی در پی رد درخواست ازدواج از وی عنوان کرد.

جمالی گفت: پیام رسان‌های خارجی به خصوص تلگرام بستر امنی برای ایجاد ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات شخصی و خصوصی نیست و کاربران باید توجه کنند با توجه به ناامن بودن اینگونه پیام‌رسان‌ها از اعتماد به افراد غریبه خودداری و فریب وعده‌های دروغین آنان را نخورند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قانون‌گذار برای هرگونه مزاحمت اینترنتی مجازات تعیین کرده است، از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/با

انتقام‌جویی سایبری در پی رد درخواست ازدواج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.