سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسویان:

ما به زیر ساخت‌هایی که تلگرام دارد نمی توانیم اعتماد کنیم

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلگرام در زیر ساخت های خود رمز گذاری کرده است و نه تنها ما بلکه کشور‌های اروپایی هم نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید مرتضی موسویان در نشست تخصصی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی با بیان اینکه  بحث اصلی در حال حاضر کوچ از تلگرام است، گفت: در رمز گذاری که تلگرام ایجاد کرده است همه چیز پنهان است و نه تنها ما بلکه کشور‌های اروپایی هم نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند و این موضوع باعث شده که ما به این شبکه شک کنیم و از مردم می خواهیم که از تلگرام کوچ کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی تلگرام کشور‌های اوکراین، روسیه، ایران و اندونزی است که اصلی‌ترین گزینه در این بین کشور‌ها ایران می باشد چرا که کیفیت ارائه خدمات در ایران نسبت به کشور‌های دیگر بهتر است.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به گفته شرکت تلگرام که اعلام کرد قرار است پول رمزگذاری به نام گرام به شبکه مجازی خود اضافه کند، این کار باعث می شود که پول رایج کشور به ارز تبدیل شود و این موضوع موجب خارج شدن ارز از کشور می شود.
 
موسویان افزود: حدود ٤٥ میلیون نفر کاربر در تلگرام فعال هستند و با رواج این موضوع اقتصاد کشور فلج خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد لزوم استفاده از پیام رسان داخلی، افزود: اجباری در کار نیست که مردم به پیام رسان داخلی بروند، در حال حاضر کوچ از تلگرام اهمیت دارد آنهم به واسطه خطری که احساس می کنیم.
 
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما توان مقابله با جنگ روانی تلگرام را نداریم مگر با حمایت مردم و عزم ملی، چرا که بحث امروز لطمه ای است که در شبکه اجتماعی شکل می گیرد و کشور‌های دیگر مستندات قوی در اختیار دارند که این خطر را اثبات می کند و ما به زیر ساخت‌هایی که تلگرام دارد نمی توانیم اعتماد کنیم.
 
موسویان با بیان اینکه  ما این اطمینان را به کاربران می دهیم که اگر اینترنت قطع شود سرویس‌های پیام رسان داخلی قطع نخواهد شد خاطر نشان کرد: گپ، سروش، ایتا، آی گپ، بیسفون، ویسپی و بله پیام رسان‌هایی هستند که توسط جوانان کشور ایجاد شده است و قابلیت این را دارند که میزبان مردم باشند.

انتهای پیام//ا. آ
 

برگزاری نشست تخصصی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی در مشهد

برچسب ها: فضای مجازی ، تلگرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.