سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند بدون ویزا

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح تردد بدون ویزای اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند شتاب‌زده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلام‌رضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود اتباع بیگانه در مناطق آزاد تابع یک قانون بین‌المللی است، وقتی منطقه‌ای آزاد شد اتباع کشورهای دیگر بدون روادید وارد می‌شوند.

وی افزود: منطقه آزاد اروند قبل از اجرای طرح ورود اتباع خارجی، هیچ بستری را برای ورود اتباع بیگانه در نظر نگرفته بوده است و حتی یک درصد هم آمادگی لازم را نداشت و منطقه آزاد اروند نتوانسته یک مدیریت کارشناسانه با حضور نهادهای نظارتی تشکیل دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: نه نیروی انتظامی آن تیپ برخورد با توریسم بیگانه را دارد و نه دستگاه‌های قضایی برای همچنین مواردی که موجب ناهنجاری‌هایی توسط اتباع بیگانه می‌شود قانون مدونی دارند.

شرفی افزود: برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اتباع خارجی معطلیم و برای منطقه به چند شکل مشکل به وجود آورده‌اند.

وی شتاب‌زدگی در دستور کار قرار دادن ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند را یکی از علت‌های این ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد باوجود فشارهایی نظیر اینکه مناطق آزاد به لحاظ جذب سرمایه‌گذار و ایجاد جریان مالی پایدار و اقتصاد روبه رشد در منطقه هیچ دستاورد اقتصادی به دست نیاورده و برای جبران این ایرادات ورود اتباع خارجی را باعجله و شتاب‌زدگی در دستور کار خود قرار داد.

انتهای پیام/د

اجرای طرح ورود اتباع خارجی به منطقه آزاد اروند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.