سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواجه شدن ۱۵ درصد از جمعیت شیراز با مشکل تامین آب

۱۵ درصد از جمعیت شیراز با مشکل تامین آب مواجه هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرزاد جهانمرد معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه تابستان امسال ۱۵ درصد از جمعیت کلان شهر شیراز با مشکل تامین آب مواجه هستند، گفت: با سه راهکار ساده تعمیر شناور‌های کولرها، منابع آب و فلاش تانک‌ها می‌توان این مشکل را حل کرد.

وی بیان کرد: کاهش ۷۱ درصدی بارندگی در شیراز و مناطق بالا دست باعث شده تا تابستان امسال تامین آب شیراز با چالش جدی همراه باشد.

جهانمرد تصریح کرد: تابستان امسال نیاز به ۶ هزار و ۲۵۰ لیتر آب در ثانیه است، و توان تولید در حدود ۵ هزار و ۳۵۰ لیتر بوده، و تفاوت این دو مقدار ۸۹۰ لیتر بر ثانیه است که کمبود آب تلقی می‌شود، افزود: با استفاده از راهکار‌ها و تشکیل کمیته‌های تعیین نقشه هدف که از مهرماه پارسال برنامه‌های آن تدوین شده با ارائه راهکار‌هایی برای مصرف بهینه آب، تلاش می‌شود بخشی از این کمبود جبران شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: فعالیت‌ها دراین حوزه و جبران بخشی از کمبود آب حدود ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه برآورد شده تا ۵۷۵ لیتر در ثانیه از این کمبود جبران شود و برای تامین ۳۱۵ لیتر در ثانیه با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با راهکار‌های بهینه سازی، این کمبود نیز جبران و تامین شود.

انتهای پیام/ت

مشکل تامین آب برای ۱۵ درصد از جمعیت شیراز

برچسب ها: بحران آب ، بارش باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.