مسمومیت شهروندان سپیدان از طریق آب آشامیدنی تکذیب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسمومیت دسته جمعی در اردکان مرکز شهرستان سپیدان فارس موجب بروز احتمالات و شایعاتی در خصوص آلودگی آب آشامیدنی شد.

مهراب بهنام مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب فارس اظهار کرد: با توجه به کنترل روزانه کیفیت آب شبکه آبرسانی سپیدان و میزان استاندارد کلر باقی مانده در آب، شهروندان می‌توانند از آب آشامیدنی شبکه آبرسانی شهر استفاده کنند.

وی ادامه داد: در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال آلودگی آب آشامیدنی شبکه توزیع شهر اردکان در اواخر چهارشنبه هفته گذشته، نسبت به اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه و به جهت افزایش ضریب اطمینان نسبت به اضافه کردن تجهیزات گندزدایی آب اقدام شد.

بهنام اضافه کرد: در تحقیقات صورت گرفته، شبکه آب سپیدان روزانه از نظر عوامل کیفی آب تحت کنترل است و سلامت میکروبی چشمه سپیدان یکی از منابع تأمین آب آشامیدنی این شهر تضمین شده است و در حال حاضر نیز آب این چشمه کاملا سالم، بهداشتی و قابل نوشیدن است.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای فارس گفت: بر اساس اعلام رسمی آزمایشگاه معتبر ثالث، نمونه‌های آزمایش شده از شبکه آب آشامیدنی شهر سپیدان در اواخر چهارشنبه هفته گذشته و روز‌های بعد بدون هرگونه آلودگی بوده است.

از چهارشنبه هفته گذشته (۱۵ فروردین) تا شنبه ۱۸ فروردین بیش از ۷۰۰ نفر با علائم مسمومیت (اسهال، استفراغ، تهوع و سرگیجه) به مراکز درمانی سپیدان مراجعه کرده اند.

منبع خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ن

تکذیب آلودگی آب آشامیدنی سپیدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۰۱:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
جدیدا که اب رو اکثر مواقع بر مردم قطع و چشمه هارو به انحصار کارخانجات ابمعدنی در میارن , ابی هم که به مردم میرسه درصد خیلی بالایی کلرداره
آخرین اخبار