سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف ٣١ میلیون مترمکعب آب در خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: شهروندان استان ۳۱ میلیون مترمکعب آب در سال گذشته مصرف کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: میزان تولید آب آشامیدنی در سال گذشته ۴١ میلیون و ۶۶۵ هزار و ٩۰٩ متر مکعب به ثبت رسیده که در این مدت شهروندان استان ٣١ میلیون و ۴١٢ هزار و ٩۴٣ مترمکعب آب مصرف کرده اند.
وی اظهار کرد: شهروندان شهر درق علی رغم اینکه در منطقه خشک و بیابانی استان قرار دارند و کمبود آب در این منطقه جدی است، ولی بیش از سایر شهروندان استان آب آشامیدنی مصرف کردند.
ساقی تصریح کرد: هر مشترک در شهر درق در این مدت به عنوان پرمصرف‌ترین مشترکان این شرکت، در هر ماه ١۴ ممیز ۳۳ مترمکعب آب آشامیدنی استفاده کردند.
ساقی گفت: متوسط مصرف ماهیانه هر مشترک در سال ٩۶ در استان برابر با ۵۵/ ١٢ مترمکعب بود که پرمصرف‌ترین انشعابات مسکونی به ترتیب مربوط به شهر‌های درق با ٣٣/١۴ مترمکعب، قاضی با ١/ ١۴  مترمکعب و گرمه با ٨۵/ ١٣ مترمکعب و کم مصرف‌ترین مربوط به شهر‌های چناران شهر با ٢۵/ ١۰ مترمکعب، راز با ٢٩/ ١۰ مترمکعب و قوشخانه با ۴۵/ ١١ مترمکعب می‌باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به میزان منابع آب محدود در استان و بالا بودن سرانه مصرف و همچنین کاهش نزولات جوی به خصوص در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین که بخشی از آب شرب این شهر‌ها از سد تامین می‌شود، اگر میزان مصرف درست مدیریت نشود با چالش جدی مواجه می‌شویم.
انتهای پیام/آ


شهر درق پرمصرف‌ترین مشترکان آب آشامیدنی را در استان داشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.