سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت یک هزار و ۶۰۰ تن باقالا از مزارع آران و بیدگل

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل از برداشت بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن باقالا از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

حسین فتاحی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به آغاز برداشت باقالا از ۸۰ هکتار از مزارع آران و بیدگل از اواسط فروردین ماه ، متوسط برداشت این محصول را از هر هکتار ۲۰ تن اعلام کرد.

به گفته وی ۸۰ درصد محصول باقالای تولیدی آران و بیدگل به بیشتر استان های کشور از جمله تهران، البرز، قم، مرکزی، صادر و ۲۰ درصد باقی مانده نیز در خود شهرستان مصرف می شود که نیازهای مردم را به این محصول تامین می کند.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل به کاهش ۲۰ درصدی برداشت باقالا در آران و بیدگل هم اشاره کرد و گفت: خشکسالی و برداشت های محدود از منابع آبی شهرستان دلیل اصلی این کاهش برداشت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاشت و برداشت باقالا چند سالی است که در شهرستان رواج یافته است، اظهار داشت: محصول باقالا بدلیل نیاز آبی کمتر نسبت به محصولات دیگر، در راستای برنامه تغییر الگوی کشت جایگزین مناسبی برای کشت صیفی جات در آران و بیدگل شده است.

فتاحی تصریح کرد: محصول باقالا در بازار مصرف نیز مقرون به صرف تر از محصولاتی مانند طالبی و صیفی جات است و هم اکنون روستای یزدل با ۶۰ درصد سطح زیرکشت این محصول در چند سال اخیر بیشترین سطح زیر کشت باقالای آران و بیدگل را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/م

 

برداشت باقالا از مزارع آران و بیدگل 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.