سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش مقابله با بیوتروریسم با محوریت آب در مشهد برگزار خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در چند روز آینده رزمایش مقابله با بیوتروریسم، با محوریت آب در مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید جواد حسینی در شورای پدافند غیر عامل استان افزود: ۸ کارگروه تخصصی برای این رزمایش با مدیریت سپاه امام رضا (ع) تشکیل شده است و در این رزمایش جنبه‌های آموزشی، ارزیابی، مستند سازی و مدیریت دانش نیز مهم است.

 

وی گفت: پدافند غیر عامل یک مولفه جدی در قدرت ملی کشور است و:رویکرد به امنیت باید ساختاری باشد تا به امنیت پایدار و همه جانبه برسیم و امنیت مردم پایه رکن اصلی امنیت باید باشد.

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: اقدامات پدافند غیر عامل استان در کشور بی بدیل است و با توجه به نیاز مبرم همه دستگاه‌ها برای ارتقای مولفه‌های امنیت، سند چارچوبی پدافند غیر عامل استان تدوین شده است.

حسینی گفت: امروز در حوزه پدافند غیر عامل شاهد استقرار نظام جامع برنامه ریزی و مدیریت عملکرد هستیم و در سال جاری ۵ هدف کلان، ۱۳ راهبرد، ۲۶ سیاست، ۶۳ برنامه کلان و ۶۸ اقدام در حوزه پدافند غیر عامل برنامه ریزی شده است و در سال گذشته ۸۷ درصد اهداف حوزه پدافند غیر عامل محقق شده است.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ فقره از دارایی‌های دولتی اعم از ساختمان‌های اداری، نیروگاهها، معادن و دیگر مراکز ثقل استان شناسایی و سطح بندی شده و تحت پوشش پدافند غیرعامل قرار گرفته است و به سمت شناسایی ۱۰۰ درصدی این مراکز در حال حرکت هستیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقای مراکز داده دستگاه‌های اجرایی استان از برنامه‌های جدی حوزه پدافند غیر عامل است و حفاظت از مراکز داده استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در سال جاری هدفگذاری ۷۵ درصدی در این حوزه شده است.

حسینی افزود: در استان تعداد از ۲۲ نفر به هزار نفر رسیده است و ۴۶ دستگاه اجرایی تاکنون مربیان آموزش دیده خود را معرفی کرده اند.

وی گفت: با نگاه فنی، زمان پاسخگویی به استعلامات در حوزه پدافند غیر عامل به ۲۰ روز کاهش یافته است و تاکنون پاسخ ۱۵۰۰ پروژه استعلامی ارسالی از سوی سازمان مدیریت داده شده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: استقرار قرارگاه زیستی از اقدامات دیگر حوزه پدافند غیر عامل استان می‌باشد و یکی از فعالیت‌های مهم، پاسخگویی درست در شرایط اضطرار است و جا دارد از سپاه امام رضا (ع) در استقرار قرارگاه زیستی و راه اندازی کارگروه‌های ۸ گانه نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

حسینی گفت: فرمانداری‌ها با تشکیل شورای پدافند غیر عامل اهداف و برنامه‌های عملیاتی این حوزه را پیاده و عملیاتی نمایند و کارگروه‌های یازده گانه زیر مجموعه پدافند غیر عامل نیز اهداف تخصصی و راهکار‌های اجرایی ذیل سند پدافند را ترسیم و اجرایی نمایند.

انتهای پیام//م. ن

برگزاری شورای پدافند غیر عامل خراسان رضوی

برچسب ها: استانداری ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.