سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقیمی مطرح کرد؛

همکاری بین بخشی لازمه ارتقای مقوله سلامت در جامعه/ امنیت و سلامت دو مقوله مهم در شهرها

استاندار تهران گفت: همکاری بین بخشی باید در امر بهداشت و درمان ایجاد شود تا مقوله سلامت در جامعه ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی، استاندار تهران صبح امروز در مراسم اولین مجمع سلامت استانی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: سلامت و امنیت دو شاخص مهم در شهر مسحوب می‌شود و از قدیم مردمان هر دیار برای بیماری خود به حکیم مراجعه می‌کردند.

وی ادمه داد: با تشکیل دانشگاه‌ها تحقیق، آموزش و پژوهش گسترش پیدا کرده، امروزه کارهای پژوهشی بسیاری بر روی بیماران مختلف انجام شده است و همین مسئله باعث شده تا درمان‌های تخصصی نیز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری بین بخشی باید در امر بهداشت و درمان ایجاد شود تا مقوله سلامت در جامعه ارتقاء پیدا کند، عنوان کرد: بهداشت مقدمه درمان است، همه دستگاه‌ها باید به مسئله پیشگیری ورود پیدا کنند تا کار ما در مقوله درمان راحت‌تر شود.

مشارکت مردم عامل اجتماعی شدن بهداشت و درمان 

استاندار تهران با اشاره به اینکه مشارکت مردم سبب اجتماعی شدن بهداشت و درمان می‌شود و مجمع سلامت در راستای ارتقای مشارکت مردم در حوزه سلامت ایجاد شده است، عنوان کرد: نشستی با وزیر کشور در چند روز گذشته داشتم، نظر وی در خصوص برخی از مسائل حوزه سلامت درج و در نهایت دستورالعملی مشترک بین وزرای بهداشت و کشور به استان‌های سراسر کشور صادر شد تا مجمع سلامت در همه استان‌ها تشکیل شود.

مقیمی با اشاره به اینکه همکاری بین بخشی یک مسئله بسیار مهمی در حوزه سلامت است و باید این همکاری در بین فرمانداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط بیشتر شود، تأکید کرد: ما باید به وزارت بهداشت کمک کنیم تا این وزارتخانه به مسائل تخصصی‌تر بپردازد، دانشگاه‌های ما درگیر مسائل دیگری هستند به طوری که نتوانسته‌اند به نتایج تحقیقات خود را جامه عمل بپوشاند.

مقیمی گفت: ما در تهران و به خصوص در شهرستان‌های کشور از نظر امکانات درمانی و بهداشتی با کمبودهای جدی مواجه هستیم، امیدوارم که نمایندگان مجلس پشتیبانی و کمک بیشتری به ما کنند تا در این بازه 4 ساله بتوانیم کمبودهای استان را برطرف کنیم.

تهرانی‌ها ماهی کم مصرف می‌کنند

در ادامه مراسم فرزادفر رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم گفت: مردم تهران نسبت به سایر استان‌های کشور استعداد بیشتری در ابتلا به بیماری دیابت دارند و از نظر مولفه‌های اجتماعی در خصوص برخی از ریز فاکتورها مورد غفلت قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: میزان مصرف میوه و سبزیجات همچنین ماهی در تهران نسبت به سایر استان‌های کشور کمتر است و به طور کلی متوسط مصرف ماهی در کشور از استانداردهای دنیا فاصله دارد.

فرزادفر عنوان کرد: مصرف میوه و سبزیجات از وضعیت خوبی در کشور برخوردار نبوده و افراد فقیر کمتر از ثروتمندان این مواد غذایی را مصرف می‌کنند.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های اجتماعی کردن سلامت این است که دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت ایجاد شود.

فرزاد فر اظهار کرد: فعالیت‌های فیزیکی در تهران کم است و همین مسئله باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود.

22درصد تهرانی ها چاق هستند

وی گفت: در شهر تهران 22 درصد از مردم چاق و 60 درصد مردم دچار اضافه وزن هستند و امروزه افراد ثروتمند لاغر و فقیر چاق هستند.

وی یادآور شد: مصرف الکل در کشور حدود 8 درصد است و امروزه شاخص بستن کمربند ثروتمندان بهتر از فقرا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.