سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزدیک به 30 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی نیاز داریم

رئیس دانشگاه اصفهان گفت:طبق برآورد ما نیاز ما نزدیک به 30 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی نیاز داریم که نزدیک به 15 میلیارد آن نیاز ضروری است.

هوشنگ طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ، با اشاره به استفاده از کالای ایرانی در دانشگاه اصفهان از سال‌های قبل اظهار کرد: 3 سال است که تجهیزاتی که برای آزمایشگاه‌های دانشگاه اصفهان خریداری می‌شود از محصولات تولید داخل است که با حمایت وزارت خانه و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

وی افزود: طبیعتاً اگر آزمایشگاه‌ها تجهیزاتی بخواهد که در کشور تولید نشود مجبور به خرید کالای خارجی هستیم؛ در 3 سال گذشته بیش از 4 میلیارد خرید تجهیزات داخلی داشتیم؛ طبق برآورد ما نیاز ما نزدیک به 30 میلیارد تومان تجهیزات نیاز داریم که نزدیک به 15 میلیارد آن نیاز ضروری است.

رئیس دانشگاه اصفهان در خصوص استفاده از کالای ایرانی در مراکز خدماتی دانشگاه مثل بوفه و یا کافی‌نت دانشگاه، گفت: این مراکز به صورت خصوصی قرارداد استیجاری با دانشگاه دارند که تابستان هر سال به اتمام می‌رسد؛ طبیعتاً با توجه به انتخاب شعار سال و سیاست‌های دولتی ما نیز از دستورالعمل‌ها تبعیت می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در تحقق شعار سال 97 عنوان کرد: از نظر ما باید بحث رقابتی ایجاد شود و تولیدکننده در درجه اول باید کالای مورد نیاز کشور را باکیفیت مطلوب و قیمت پایین تولید کند تا مصرف‌کننده نیز تشویق شود و از آن کالا استفاده کند.

طالبی تصریح کرد: این اتفاق مستلزم این است که تولیدکننده به سمت دانشگاه بیاید و از دانشگاه و مراتب علمی دانشگاه برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه تمام شده استفاده کند و معتقدیم دانشگاه می‌تواند به تولیدکننده کمک کند تا این شعار در کشور محقق شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.