سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی

بخشدار آب پخش گفت: روستائیان بخش می‌توانند از این تسهیلات برای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، فرآوری خرما، گردشگری و توسعه مشاغل خانگی استفاده کنند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی مردانلو در نشست شورای اداری بخش آب‌پخش اظهار داشت: ایجاد اشتغال، از دغدغه‌های اصلی دولت برای کاهش آمار بیکاری و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم دولت در سال ۹۷، ایجاد اشتغال است که در این راستا، دو طرح مهم اشتغال پرداخت تسهیلات تحت عنوان اشتغال فراگیر و دیگری طرح اشتغال پایدار است.

مردانلو بیان داشت: تسهیلات اشتغال فراگیر که در تمامی مناطق و البته با کارمزد بیشتر و تسهیلات اشتغال پایدار که در مناطق روستایی وشهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت می‌شود و کارمزد آن چهار تا شش درصد است.

بخشدار آب‌پخش خاطرنشان کرد: سهم استان بوشهر از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ۲۸۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن ابلاغ و ۳۰ درصد سهم هر استان در مرکز نگهداری می‌شود.

وی ابراز داشت: روستائیان عزیز می‌توانند به سهولت از این تسهیلات برای رونق بازار کسب و کار و ایجاد اشتغال استفاده نمایند، چون طبق آئین نامه ابلاغی سند‌های مسکن و املاک روستایی و محل اجرای پروژه برای ضمانت کافی است.

مردانلو خاطرنشان کرد: روستائیان بخش می‌توانند از این تسهیلات برای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی، فرآوری خرما، گردشگری و توسعه مشاغل خانگی استفاده کنند.

بخشدار آب‌پخش تصریح کرد: بخش آب‌پخش ظرفیت خوبی برای ایجاد خدمات بین راهی، محصولات صنایع دستی، ایجاد شغل‌های مرتبط با نخل و نخل داری و همینطور ایجاد مراکز فرآوری و نگهداری خارج از فصل خرما دارد که روستانشینان و اهالی بخش می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم متقاضیان اخذ تسهیلات را برای راه اندازی کسب و کار‌های بومی هدایت کنیم که کالا‌های بومی منطقه را فرآوری، بسته بندی و عرضه کنند، توانسته ایم شعار سال را که از سوی رهبری فرزانه به حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده تحقق ببخشیم.

انتهای پیام/م

مشاغل مرتبط با نخل در روستاهای آب‌پخش توسعه می‌یابد

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.