سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت سامانه بارشی در خوزستان/اهواز خاکی می شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع پدیده گرد و خاک در اهواز طی ساعاتی از بعدازظهر امروز پیش بینی می شود.

کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به فعالیت سامانه بارش‌زا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: شامگاه گذشته در شهرهایی نظیر اندیمشک و دزفول 1/0 میلیمتر بارش‌ باران پراکنده و خفیف داشتیم.

وی با بیان اینکه بررسی‌ مدل‌ های هواشناسی حاکمیت سامانه بارشی بر استان را نشان می دهند تصریح کرد: این سامانه بارشی تا اوایل وقت سه شنبه فعال‌تر می شود.

بهادری با بیان اینکه پیش بینی می شود امشب شاهد بارش‌ های نسبتا خوبی در اکثر مناطق استان به ویژه نقاط شمالی و ارتفاعات باشیم، اذعان داشت: از بعدازظهر امروز به دلیل شدت وزش باد، کانون‌های جنوب شرقی اهواز فعال شده و سبب وقوع پدیده گرد و خاک موقت در اهواز و حومه و شهرهایی نظیر شادگان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان طی روزهای آتی خلیج فارس مواج است، بیان کرد: وقوع پدیده گرد و خاک در اهواز طی ساعاتی از بعدازظهر امروز، ممکن است به موقت و ناپایدار دید افقی را به 1500 تا 1000 متر برساند .

وی در ادامه با اشاره به وزش باد طی فردا گفت: به دلیل بارش‌های نسبتا خوبی که امشب و صبح فردا در پیش داریم، ممکن است پدیده گرد و خاک احتمالی ناشی از وزش بادهای شدید را تحت تأثیر قرار دهد.

کوروش بهادری افزود: در شبانه‌روز گذشته ایذه با 14 درجه سانتیگراد و آبادان با 36 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ ترین و گرم ترین نقاط استان بودند، ضمن اینکه در این مدت دمای استان بین 21 تا 34 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

انتهای پیام/گ

وقوع پدیده گرد و خاک در خوزستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.