مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: اگر فردا بارش های مناسبی صورت نگیرد روز دوشنبه نیز شاهد بروز پدیده گرد و خاک در اهواز خواهیم بود.

آسمان اهواز میزبان گرد و خاککوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: با ورود گرد و خاک از کشور عراق در آبادان و خرمشهر شعاع دید به 2 کیلومتر رسیده است اما وضعیت گرد و خاک به تدریج در حال کاهش است.

وی افزود: وزش باد در اهواز نیز طی 2 روز آینده موجب کاهش دید و شکسته شدن شاخه های درختان خواهد شد اما در صورتی که یکشنبه بارش های مناسبی صورت نگیرد روز دوشنبه نیز شاهد بروز پدیده گرد و خاک در اهواز خواهیم بود.

بهادری عنوان داشت: جو ناپایداری از 1 اردیبهشت ماه تا 4 اردیبهشت بر آسمان استان حاکم خواهد بود که افزایش ابر، وزش تندبادهای شدید، رگبار و رعد و برق را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: اوج بارش‌ها در روز دوشنبه پیش‌بینی شده است که شدت بارش نیز در مناطق شمالی و ارتفاعات خوزستان نسبت به سایر نقاط بیشتر خواهد بود.

در شبانه‌روز گذشته آبادان با 37 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 14 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بوده‌اند.

تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 23 و 37 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/و

ناپایداری جو در آسمان خوزستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.