سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات استان به کشورهای جنوب شرقی آسیا

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات استان به کشور‌های جنوب شرقی آسیا پارسال از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود و هم اکنون ۳ کشور از این منطقه، در لیست ۲۰ کشور اول شریک تجاری استان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدعلی امیرفخریان افزود: کشور‌های جنوب شرقی آسیا از سال‌های قبل به عنوان مقاصد صادراتی استان مطرح شده اند و این سازمان در پارسال نسبت به برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی با بهره گیری از اساتید سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی منطقه، جهت ورود به این بازار‌ها اقدام نموده است.

وی تصریح کرد: افزایش ۵۴ درصدی صادرات به کشور هنگ کنگ، افزایش ۸۴۷۹ درصدی صادرات به ویتنام و افزایش ۵۰۱۷ درصدی صادرات به اندونزی ازهمکاری‌های این سازمان بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نیز هنگ کنگ به عنوان پنجمین شریک تجاری استان و ویتنام و اندونزی به عنوان هفدهمین و هجدهمین شرکای تجاری استان شناخته می‌شوند.

امیرفخریان ادامه داد: صادرات کالا از استان به هنگ کنگ از حدود ۶۲ میلیون دلار در سال ۹۵ به حدود ۹۶ میلیون دلار در سال ۹۶ رسیده است و صادرات به کشور‌های ویتنام و اندونزی در سال ۹۵ به ترتیب حدود ۵۷ و ۸۶ هزار دلار بوده که در سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برای ویتنام و ۴ میلیون و ۴۰ هزار دلار برای اندونزی رسیده است.

وی افزود: عمده‌ترین محصولات صادراتی به کشور‌های هنگ کنگ و ویتنام، زعفران و پسته و به کشور اندونزی، فولاد و سنگ‌های قیمتی بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برای حفظ و ارتقاء صادرات به کشور‌های این منطقه در سال جاری، اعزام هیات و برگزاری نمایشگاه، پیش بینی شده است که با صدور مجوز‌های مربوطه توسط سازمان توسعه تجارت، اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام// ف. غ.


ظرفیت قابل توجه کشور‌های جنوب شرقی آسیا برای صادرات کالا از خراسان رضوی

برچسب ها: صادرات ، صنعت و معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.