مبادلات کالا با کشور‌های آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس در سال گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۴ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور‌های آسیای میانهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در سال گذشته حدود ۲ میلیون تن کالا با ۳۳ هزار و ۸۵ دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با کشور‌های آسیای میانه مبادله شده که نسبت به سال ۹۵، ۱۴ درصد رشد داشته است.

هادی ضیایی مهر افزود: کالا‌های مبادله شده در ۳ بخش کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی بوده که ۲۰ درصد حجم کالا‌های مبادله شده را شامل می‌شود.

وی گفت: این کالا‌ها به میزان ۳۹۰ هزار تن کالا‌های صادراتی غیر نفتی شامل سیمان، مواد صنعتی، مواد پلاستیکی، مصالح ساختمانی و رنگ و مواد غذایی، انواع خاک صنعتی و معدنی و سایر کالا‌ها بوده که با ۶ هزار و ۶۶۹ دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس به کشور‌های آسیانه میانه به ویژه ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و قزاقستان حمل شده است.

 مدیرکل راه آهن خراسان افزود: ۱۴ درصد حجم کالا‌های مبادله شده به میزان ۲۸۰ هزارتن کالا‌های وارداتی شامل پنبه، خوراک دام، غلات و مواد صنعتی بوده که با ۴ هزار و ۷۴۷ دستگاه واگن که از کشور‌های قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان وارد کشور گردیده، عمدتا در استان خراسان رضوی تخلیه شده است.

ضیائی مهر تاکید کرد: ۶۶ درصد حجم کالا‌های مبادله شده به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا‌های ترانزیتی شامل پنبه، گوگرد، کود شیمیایی بوده که با ۲۱ هزار و ۶۶۹ دستگاه واگن از کشور‌های ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان بارگیری و به مبادی مرزی ریلی به ویژه بندرعباس حمل گردیده است.

انتهای پیام// ف. ح

 

افزایش مبادلات ریلی کالا با کشور‌های آسیای میانه 

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.