سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش های مهارتی در رفع بیکاری جوانان نقش مهمی دارد

استاندار اردبیل گفت: آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال و رفع مشکلات در حوزه بیکاری جوانان نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل و آذربایجان شرقی در اردبیل اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو استان در خصوص مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار باید مورد توجه قرار گیرد تا این امر زمینه‌ساز توسعه اشتغال در هر دو استان شود.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال و رفع مشکلات در حوزه بیکاری جوانان بیان کرد: باید تلاش کنیم تا آموزش‌ها به سمت و سوی محصول‌محوری و نیاز بازار در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شود تا بتوانیم از این طریق زمینه اشتغال هر چه بیشتر جوانان و هنرآموزان را فراهم آوریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: افراد آموزش دیده در محیط واقعی کسب و کار علاوه بر مهارت‌آموزی، پس از اتمام دوره می‌توانند گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در حرفه مربوطه دریافت کنند.

محمد پورقلی تصریح کرد:  آمایش اشتغال استانی شناسایی رسته‌های شغلی، شناسایی ظرفیت‌های اشتغال استان، شناسایی روستاهایی که قابلیت توسعه اشتغال دارند، آموزش مهارتی افراد کم سواد در محیط واقعی کار که منجر به دریافت کارت مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌شود و ایجاد اشتغال از جمله سیاست‌های مداخله‌ای بازار کار است که مسئولان حوزه کار استان آن را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل آموزش مهارت در استان با تاکید بر اینکه تمامی کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی تحت پوشش بیمه حوادث هستند، اظهار کرد: پرداخت حق بیمه تمامی مهارت‌آموزان بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

پورقلی با بیان اینکه طیفی از مخاطبان این طرح از مددجویان کمیته امداد هستند که وارد مذاکره شده‌ایم، افزود: بخشی از ارتباط این طرح هم با میراث فرهنگی در حوزه تولید صنایع دستی و مهارت‌آموزی در این زمینه است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ع

کارت مهارت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.