سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ایران مهارت در استان مرکزی اجرا می‌شود

طرح ایران مهارت بر مبنای کارآفرینی در استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اجرای طرح ایران مهارت که به منظور سنجش شایستگی ریسک پذیری انگیزه پیشرفت کنجکاوی خلاقیت پشتکار استقلال‌طلبی کارآفرینان موفق و بر مبنای مطالعه زندگی کارآفرینان بزرگ ایران طراحی شده است به تصویب رسید.

فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این جلسه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: در این جلسه درباره اجرای طرح ایران مهارت در مدارس با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای بحث و مقرر شد که ۵ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی یک مهارت را از ابتدای سال آموزش ببینند.

فولادوندافزود:بخشی از اعتبار این طرح از منابع داخلی و بخشی دیگر از منابع اداره کل فنی و حرفه‌ای و بخشی هم از محل اعتبارات شورای آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین گزارشی در ارتباط با روند برگزاری مراسم تجلیل از معلمان مطرح شد که فرآیند آن نسبت به سال گذشته تا حدودی تغییر کرده و معیار تشخیص و شناسایی معلمین برتر و ممتاز را از حوزه‌های کمی به حوزه‌های کیفی انتقال دادیم که معیار قابل قبولی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که حجم ابلاغی برای حوزه سواد آموزی به اندازه ۲ هزارو ۷۰۰ نفر و طبق عملکرد سال گذشته استان باشد.



۱۰ اجرای طرح ایران مهارت برای ۱۰ درصد از دانش آموزان دوره اول متوسطه


سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۰ درصد از دانش آموزان پایه‌های هفتم هشتم نهم دبیرستان‌های دوره اول متوسطه استان‌های البرز سمنان گلستان قزوین تهران و شهرستان‌های آن مازندران و استان مرکزی طرح ایران مهارت را اجرا می‌کنند

آقازاده افزود: فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش این است که دولت و ملت در کنار یکدیگر باشند و از نظرات مردم و کارشناسان استفاده شود که دولت هم باید در این بین سهم خود را ایفا کند.

وی اضافه کرد: استان مرکزی در این هفته برنامه‌های خوبی به مناسبت هفته معلم پیش رو دارد تا از بخشی از تلاش‌های معلمان تقدیر شود.

جلسه امروز دویست و بیست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش و اولین جلسه شورای اموزش و پرورش استان مرکزی در سال ۹۷ بود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.