سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظرسنجی: بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند روابط واشنگتن با چین و روسیه بدتر از قبل می‌شود

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند در سال ۲۰۱۸ روابط کشورشان با چین، روسیه و کره شمالی بدتر از قبل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی اخیر «آسوشیتد پرس- ان اُ آر سی» که روز گذشته (جمعه) منتشر شد نشان داد که بیشتر آمریکایی ها معتقدند که در سال جاری میلادی روابط آمریکا با دو کشور روسیه و چین بدتر خواهد شد.

بر اساس این نظرسنجی، 56 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که روابط آمریکا با روسیه تا سال آینده بدتر از حال خواهد شد. فقط 13 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که روابط دو کشور بهبود می یابد. همچنین 48 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که روابط آمریکا با چین در سال 2018 بدتر خواهد شد و فقط 17 درصد نظری مخالف آن را بیان کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که آمریکایی ها بیشتر نگران این هستند که دونالد ترامپ ممکن است یک جنگ تجاری با چین آغاز کند که به هر دو کشور آسیب می رساند.

در میان طرفداران حزب جمهوری خواه، 40 درصد اعلام کردند که روابط آمریکا با روسیه بهبود خواهد یافت و در مقابل 40 درصد هم اعلام کردند که روابط دو کشور بدتر از قبل خواهد شد.

همچنین با وجود انتشار گزارش‌ها درباره احتمال ملاقات ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، 47 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که روابط واشنگتن و پیونگ یانگ بدتر از قبل خواهد شد و فقط 20 درصد اعلام کردند که روابط آمریکا با این کشور بهتر می شود.

بر اساس این نظرسنجی، سطح محبوبیت دونالد ترامپ همچنان در حدود 40 درصد قرار دارد و 59 درصد شرکت کنندگان از عملکرد او ناراضی هستند. از 11 تا 16 آوریل در نظرسنجی «آسوشیتد پرس-ان اُ آر سی» 1140 نفر شرکت کردند.


انتهای پیام/

نظرسنجی از آمریکایی‌ها درباره روابط با روسیه، چین، کره شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.