سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توحیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره جهانی تریبون مناسبی برای بیان اتفاقات فلسطین و میانمار است

نویسنده و منتقد سینما معتقد است که بخش زیتون های زخمی جشنواره می تواند به معرفی ظلم های مستکبران جهان کمک کند.

فرهاد توحیدی نویسنده و منتقد در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در خصوص پرداختن فیلم ها در بخش زیتون های زخمی به اتفاقات کشور های فلسطین، میانمار و غیره که مورد ظلم قرار گرفته اند، در گفتگو با  خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که نمی توانیم دور خودمان دیوار بکشیم، ما با کشور های اطرافمان در ارتباط و تعامل هستیم.

وی افزود: ما به عنوان کشور انقلابی که دایه مبارزه با ظلم را دارد، نمی تواند نسبت یه این اتفاقات بی توجه باشد. ما همیشه حساسیت نشان می دهد و هر جا که از دستش بر بیاید کمک می کند و در صف اول دفاع از آن ها بر می آید.

این منتقدر در خصوص فعالیت جشنواره در حوزه مقاومت مردم مظلوم اظهار کرد: کار درام و به طور کلی فیلم، نخستین وظیفه اش، خلق عاطفه است. چراکه از طریق عاطفه می شود، تاثیر گذاشت.

این نویسنده ادامه داد: بدون شک نمایش فیلم مستند و نمایش اسناد تصویری که واقعیت رخ داده در آنجا را نشان می دهد، می تواند از راه آگاهی بخشی ما، تمام مخاطبان سینما را در جریان همه ظلم ها قرار دهد.

توحیدی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت جشنواره جهانی فیلم فجر و با توجه به اینکه همه در این روز ها به این جشنواره توجه می کنند، می توان این موضوع را به خوبی مطرح کرد که مخاطبان به این موضوع فکر کنند و با معرفی رسانه ها تکثیر پیدا می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فجر ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.