سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه قانون ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در لیگ یک

فصل جدید رقابت های لیگ آزادگان قرار است، همچنان با قانون ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی برگزار شود. .

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالی 2 هفته دیگر رقابت های لیگ یک ( آزادگان ) به پایان می رسد که هنوز صعود هیچ تیمی به لیگ برتر قطعی نشده است اما تیم های نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه بابل، فجرسپاسی شیراز و نساجی مازندران، شانس های اصلی صعود محسوب می شوند اما نکته جالبی که در لیگ آزادگان وجود دارد، ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در این لیگ است که سبب شده تا تیم ها اعتراضاتی داشته باشند و خواهان لغو این قانون شوند.

طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ، این قانون برای استفاده کردن تیم ها از بازیکنان ایرانی تصویب شده و مانند قانون استفاده نکردن از دروازه بان های خارجی در چند سال اخیر است که سبب شد تا سنگربانان ایرانی، روز به روز پیشرفت کنند و اکنون هم گلرهای خوبی مانند ( علیرضا بیرانوند - سید حسین حسینی - محمد رشید مظاهری - امیر عابدزاده - سید مهدی رحمتی - حامد لک و ... ) در لیگ و اروپا داشته باشیم.

تیم های دسته اولی فوتبال ایران حق عقد قرارداد با بازیکنان خارجی را ندارند و این در حالی است که مربیان خارجی مانعی برای حضور روی نیمکت این تیم ها ندارند و به راحتی می توانند فعالیت کنند. ( دراگان اسکوچیچ - وینگو بگوویچ - دراژیچ ) البته در فوتبال حرفه ای تیم های حاضر در لیگ حرفه ای اجازه عقد قرارداد با بازیکنان خارجی را دارند و برای مثال، در فوتبال آلمان، تیم های حاضر در بوندس لیگای یک تا 3 می توانند از بازیکنان خارجی سود ببرند و باید دید آیا قانون ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در لیگ یک می تواند به فوتبال کشورمان کمک کند یا سبب افزایش دستمزد فوتبالیست ها خواهد شد.

بر همین اساس، فریبرز محمودزاده، مسئل برگزاری مسابقات لیگ یک در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: تا کنون تصمیمی برای رفع این قانون گرفته نشده و این موضوع در آینده و در نشست هیئت مدیره سازمان لیگ بررسی می شود.

البته طبق شنیده ها، قرار است همچنان قانون ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در لیگ یک ادامه داشته باشد و سازمان لیگ هیچ برنامه ای برای تغییر آن ندارد.

انتهای پیام/

اظهارات محمودزاده درباره قانون ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی در لیگ یک 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.