سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۳۰۰هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر از اختصاص ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت باقلا خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ میرزا محمد مرادی مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: همه ساله در اواخر فصل پاییز کشت باقلا در پلدختر آغاز می‌شود و برداشت آن از نیمه دوم فروردین‌ماه آغاز تا اوایل اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به میانگین برداشت حداقل ۹ تن در هکتار از سطح زیر کشت این محصول ۲ هزار و ۷۰۰ تن باقلا در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: محصول باقلا در این شهرستان بیشتر به‌صورت تازه برداشت و با توجه به طعم و مزه تازه خوری مصرف و مازاد آن روانه بازار استان‌های هم‌جوار و تهران می‌شود.

وی با بیان این‌که حدود ۵۰۰ نفر در پلدختر به کار کاشت، داشت و برداشت باقلا اشتغال دارند افزود: تمام محصول باقلا این شهرستان به‌صورت غلاف چینی بهره‌برداری و به فروش می‌رسد.

مرادی با بیان این‌که روش کاشت باقلا در پلدختر به‌صورت سنتی است خاطرنشان کرد: محصول باقلا مانند سبزیجات نیست و به آبیاری کمتری نیاز دارد بنابراین برای کشاورزان با صرفه‌تر است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: با توجه به تاریخ کشت باقلا آبیاری آن بیشتر از نزولات آسمانی صورت می‌گیرد و به‌عنوان تناوب زراعی در زراعت دارای اهمیت است.

وی افزود: روستاهای، مورانی، افرینه، رنگین بان، چم گز، کنار بلوط، جلوگیر، چم مهر، بابا خوارزم، گری بلمک، چاله هلوش، هلوش، باغ گل گل، سراب حمام در پلدختر باقلا کشت می‌کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: باقلا در نخستین برداشت تا حدود کیلویی یک هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسید، ولی در پایان تا کیلویی پنج هزار و ۵۰۰ ریال کاهش پیدا کرده است.

وی وجود واسطه‌ها در بخش فروش باقلا و محصولات کشاورزی به‌ویژه صیفی‌جات که موجب ضرر و زیان کشاورزان می‌شود را از عمده مشکلات آنان در پلدختر برشمرد.

انتهای پیام/م

۳۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.