سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو در دزفول عنوان کرد؛

محرومیت 58 شهر خوزستان از شبکه‌های مدرن جمع‌آوری فاضلاب

وزیر نیرو گفت: ۵۸ شهر در خوزستان از شبکه‌های مدرن جمع ‌آوری فاضلاب محروم هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در آئین بهره ‌برداری از فاز نخست طرح جامع آبرسانی شهرستان دزفول در سالن همایش سوم شعبان با بیان اینکه از ۷۶ شهر خوزستان تنها ۱۸ شهر تحت پوشش شبکه‌ های مدرن فاضلاب قرار دارند، اظهار داشت: بنابراین ۵۸ شهر این استان از شبکه‌ های مدرن جمع ‌آوری فاضلاب و تصفیه‌ خانه محروم هستند ورفع این کمبود باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی میزان منابع مالی تخصیص یافته به تمام کشور در حوزه برنامه‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سال 96 را ۲۲ درصد و میزان تخصیص منابع مالی به استان خوزستان را ۱۰۰ درصد عنوان کرد.

اردکانیان این امر را نشانه اهتمام ویژه دولت به استان خوزستان دانست و بیان داشت: این ۱۰۰ درصد تخصیص موجب شده تا نرم ۲۲ درصد این وزارتخانه در سال ۹۶ به ۳۸ درصد تخصیص افزایش یابد که شاخص بسیار خوبی است.

وزیر نیرو تصریح کرد: محرومیت 58 شهر استان از شبکه های مدرن جمع آوری فاضلاب به این معنا است که از ۵۲۰ میلیون مترمکعب پساب تولیدی در سال، ۴۵۰ میلیون مترمکعب تصفیه نشده و بصورت خام در پهنه‌های آبی خوزستان رها می ‌شود و می‌ تواند سبب آلودگی میزان بسیار زیادی از منابع آب شیرین سطحی و زیرزمینی این استان شود.

وی با بیان اینکه رودخانه‌های بزرگ خوزستان از ظرفیت خود پالایی بالایی برخوردار هستند، افزود: حل این معضل و رفع آن نیازمند توجه بسیار ویژه‌ ای است تا در آینده به یک بحران تبدیل نشود.

رضا اردکانیان میزان اعتبار طرح‌ های افتتاح شده و کلنگ زنی خوزستان طی این 2 روز سفر خود را 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اذعان داشت: باید تلاش کنیم با اقدامات و طرح‌های مهم موجب افزایش سطح رضایتمندی مردم در استان خوزستان شویم.

انتهای پیام/گ

فقدان شبکه مدرن جمع آوری فاضلاب در شهرهای خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.