سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نوروز امسال ؛

برخی آژانس‌ها با مجوز حمل و نقل با اتوبوس، بلیت هواپیما فروختند

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: برخی دفاتر جهانگردی در نوروز مجوزی را از اداره حمل و نقل و پایانه‌ها دریافت کرده بودند و با همین مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما و قطار نیز می‌کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سعید ولی زاده افزود: نوروز امسال در حوزه سفر‌های داخلی شاهد افزایش و در حوزه سفر‌های خارجی از مبدا مشهد با کاهش مواجه بودیم که علت کاهش سفر‌های خارجی ناشی از افزایش عوارض خروج از کشور و تحولات بازار ارز بود.

وی با اشاره به اینکه بعضا برای برخی از زائران در حوزه آژانس‌های هواپیمایی در نوروز پیش آمد، گفت: برخی از مشکلات ناشی از آن بود که به مسافران در مبدا اطلاعات درستی ارائه نشده بود و این امر برخی از زائران در مشهد را دچار مشکل کرد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از موارد شکایات مردمی مربوط به فعالیت دفاتر خدمات جهانگردی اینترنتی بود، این دفاتر که بیشتر در فضای مجازی فعالیت می‌کردند و محل دفاتر آنان در محدوده اطراف حرم و راه‌آهن بود، یک مجوز از اداره پایانه‌ها دریافت کرده بودند و با همین مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما و قطار نیز می‌کردند.

ولی زاده گفت: با هماهنگی که با اداره کل بازرسی، حمل و نقل و پایانه‌های استان و پلیس فتا انجام دادیم تلاش کردیم تا در ایام نوروز در قالب ۱۵ تیم گشتی بر فعالیت آژانس‌های مسافرتی نظارت داشته باشند.

 
وی خاطر نشان کرد : زمانی که به دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه می‎کنند اطمینان حاصل کنند که آن دفتر، لوگوی عضویت در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی را دارا باشند، همچنین بر دیوار آژانس‌ها مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نصب شده باشد، یا اگر به سفر زیارتی می‌روند آن دفتر مجوز سازمان حج و زیارت را اخذ کرده باشد.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: همچنین مسافران زمانی که با تور به مسافرت می‌روند هنگام دریافت بلیت از آژانس، حتما با دفتر مربوطه قرارداد تور را منعقد کنند تا در صورت بروز مشکل، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی پاسخگوی آنان باشد، به مشکلاتی از این دست در ایام غیرپیک طی یک هفته و در ایام پیک در همان روز پاسخ داده می‌شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خاطرنشان کرد: امسال در حوزه اقامت در هتل‌ها از وضعیت خوبی برخوردار بودیم؛ ضمن این که هتل‌ها نیز تخفیفات مناسبی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته بودند.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

 فروش بلیت هواپیما برخی آژانس‌ها با مجوز حمل و نقل با اتوبوس

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.