سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

کشور در زمینه تولید دارو و واکسن برای دام در وضعیت خوبی قرار دارد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت:کشور در زمینه تولید دارو و واکسن برای دام در وضعیت خوبی قرار دارد اما تولید دارو 70 تا 80 درصدی برای طیور نیاز به تلاش و کوشش بیشتری دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا صفری در جمع اصحاب رسانه با ابراز تأسف از خشکی زاینده‌رود اظهار کرد: شرکت‌ها با تکنولوژی باید در مدیریت منابع آبی کوشا باشند و به حفظ تمدن خودمان که اصفهان جزئی از این تمدن است کمک کنیم. 

وی ادامه داد: در چند سال اخیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان و بزرگ‌ترین نمایشگاه در مسیر حمایت از کالای ایرانی با محوریت اصفهان بوده است؛ شرایط اقتصادی، خشکسالی و شرایط پیرامون سبب ضرورت توجه به نمایشگاه را زیاد کرده است، باید گفت که حضور استان‌ها در این نمایشگاه در سطح خوبی قرار دارد. 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: در زمینه دامپزشکی مقدار زیادی از داروها و واکسن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و در واقع 80 درصد از داروهای ایران به تولید داخلی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: کشور در زمینه تولید دارو و واکسن برای دام در وضعیت خوبی قرار دارد اما تولید دارو 70 تا 80 درصدی برای طیور نیاز به تلاش و کوشش بیشتری دارد.

صفری بیان کرد: انتظار داریم که برای بهبودبخشی به تولیدات داخلی دارو، منابع و تسهیلات بیشتری را در اختیار  قرار دهند که به پیشرفت و رشد ما در این زمینه کمک خواهد کرد. 

وی ادامه داد: در کشور تحقیقات و پژوهش در زمینه دامپزشکی زیاد نبوده و زحمت‌هایی که برای این نقص شده است به یک مجموعه‌ تحقیقات دانشگاهی که در مؤسسه رازی انجام شده است برمی‌گردد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: بخشی از دارو‌های تولید شده در کشور به کشور‌های اروپایی از جمله اوکراین و اسپانیا صادر و بخش عمده‌ای از آن به کشور‌های اطراف صادر می‌شود؛ اخیراً صنعت داروسازی تحت نظر لیسانس بین‌المللی در آمده است و  مؤسسه رازی در زمینه تولید دارو و واکسن طیور به سطح گسترده و جهانی رسیده است که نیاز به کمک بیشتر دارد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، غذا و دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.