سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موافقت کره شمالی و جنوبی با پخش مستقیم بخش‌هایی از نشست هفته آینده سران دو کشور

کره شمالی و جنوبی با پخش مستقیم بخش‌هایی از نشست هفته آینده سران دو کشور از شبکه‌های تلویزیونی موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد دفتر ریاست جمهوری این کشور روز چهارشنبه اعلام کرد سئول و پیونگ یانگ موافقت کرده‌اند بخش هایی از نشست هفته آینده سران دو کشور به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی پخش شود.

این توافق در مذاکرات موسوم به مذاکرات کاری میان مقامات دو کشور که برای آماده کردن مقدمات این نشست انجام گرفته است، به دست آمد. در این مذاکرات همچنین جزئیات نشست مانند امنیت و پوشش رسانه ای آن نیز مورد بحث قرار گرفته است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی قرار است روز 27 آوریل در روستای مرزی پانمونجوم دیدار کنند.

گفته می‌شود پس از برگزاری این نشست، کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اواخر ماه مِه و یا اوایل ماه ژوئن با یکدیگر دیدار خواهند کرد. این رویداد می‌تواند نخستین دیدار رو در رو میان یک رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی باشد.

کره شمالی علی‌رغم تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود را ادامه داده است. در سال گذشته میلادی، کره شمالی قدرتمندترین سلاح اتمی خود را آزمایش کرد و موشک بالستیک قاره‌پیمایی را نیز مورد آزمایش قرار داد که گفته می‌شود توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا را دارد.

ایم جونگ سئوک، رئیس ستاد کارکنان دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، گفت مون جائه-این در حال بررسی چارچوب بیانیه‌ای است که ممکن است به بیانیه 27 آوریل و یا بیانیه پانمونجوم شناخته شود. احتمال دارد این بیانیه بر مسائل مربوط به عاری‌سازی هسته‌ای و صلح در شبه جزیره کره و نیز بهبود روابط میان دو  کره متمرکز باشد.

کره شمالی و همسایه جنوبی‌اش اکنون به لحاظ نظامی همچنان در حال جنگ هستند، زیرا جنگ کره در دهه 1950 میلادی با آتش‌بس به پایان رسید، اما معاهده صلحی برای پایان دادن به آن حاصل نشد. در پی این جنگ، آمریکا اکنون 28 هزار و 500 نیروی نظامی در کره جنوبی مستقر کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.