سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته سیاسی جمعیت دفاع از مردم فلسطین:

بزرگترین پاسخ جامعه فلسطینی به معامله قرن، راهپیمایی‌ بازگشت است

رویوران گفت: بزرگترین پاسخی که جامعه فلسطینی به معامله قرن داده همین راهپیمایی بازگشت است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین رویوران رئیس کمیته سیاسی جمعیت دفاع از مردم فلسطین در نشست بررسی آخرین تحولات فلسطین و خاورمیانه با موضوع نقش راهپیمایی‌های بازگشت در تقابل با معامله قرن آمریکا گفت: از زمانی که ترامپ به قدرت رسید شرایط و مواضع آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی تغییر جدی پیدا کرد و اعلام اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل یعنی نادیده گرفتن بسیاری از واقعیت‌های تاریخ و همین‌طور قطعنامه‌هایی که امضای آمریکا پای آن است.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال این است که اسرائیل را به عنوان دولت یهودی به رسمیت بشناسد. اگر چنین شود یعنی فلسطینی‌ها در آن سرزمین حقی ندارند و حتی یک میلیون و ۷۵۰ هزار فلسطینی که در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ وجود داشتند شناور می‌شوند و بازگشت فلسطینی‌ها دچار مشکل می‌شود.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت دفاع از مردم فلسطین بیان کرد: آمریکا در برنامه‌هایی که دارد به دنبال شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در مناطق اشغالی است تا آنها را به رسمیت بشناسد و اعلام قدس به عنوان پایتختی رژیم صهیونیستی هم آغاز یک فرآیندی است که حل بحران را به نفع رژیم صهیونیستی پیش می‌برد و مجموعه این‌ها تحت عنوان معامله قرن مطرح شده است.

رویوران بیان کرد: ترامپ اعلام کرد که موضوع قدس را از میز مذاکره برداشتیم برای اینکه نگاه رژیم صهیونیستی در این مسئله را به حل و فصل برساند. اعتراضاتی هم که در فلسطین و در جهان اسلام اتفاق افتاد متاسفانه فروکش کرد یعنی به عبارتی میزان این اعتراضات تناسبی با حجم جنایت و موضعی که آمریکا اتخاذ کرده، نه در داخل فلسطین و نه در خارج از آن نداشت.

وی افزود: این اقدام آمریکا نیاز به یک پاسخ راهبردی داشت. اتفاقی هم که از سه هفته پیش در فلسطین رخ داده یعنی همان بحث راهپیمایی بازگشت، یک پاسخ راهبردی است و بر اساس قطعنامه‌ای که وجود دارد آوارگان باید به سرزمین خودشان برگردند و این حرکت کاملا قانون‌مند در حال اتفاق افتادن است و می‌تواند رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

رئیس کمیته سیاسی جمعیت دفاع از مردم فلسطین با بیان اینکه موضوع اصلی، اشغال زمین است و این راهپیمایی‌ها هم اصل موضوع را مطرح کرده، گفت: تصور می‌کنم امروز جامعه غزه هزینه می‌دهد و این هزینه برای بیدار کردن دنیا است که بدانند معادله اشتباهی اتفاق افتاده است. از طرفی دشمن می‌فهمد و می‌تواند انتفاضه جدیدی را به وجود آورد، اما میزان بیداری که این راهپیمایی‌ها ایجاد می‌کند بسیار گسترده، تاثیرگذار و راهبردی است و بزرگترین پاسخی که جامعه فلسطینی به معامله قرن داده همین راهپیمایی بازگشت است.

رویوران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در منطقه خیانت زیاد انجام شده است؛ در اجلاس سران عرب هم شاهد هستیم که اشاره‌ای به این حرکت قهرمانانه نشد بلکه برعکس گفتند انتخاب ما گفت‌وگو و صلح با رژیم صهیونیستی است. ما باید با یک نگاه راهبردی به این تحولاتی که اتفاق می‌افتد توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
رژیم اشغالگر صهیونیسم بایدو درنهایت سرزمین فلسطین را ترک کند