قدومی گفت: حدود 6 هزار و 500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند و ما برای آزادسازی آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران در نشست بررسی آخرین تحولات فلسطین و خاورمیانه با موضوع نقش راهپیمایی‌های بازگشت در تقابل با معامله قرن آمریکا گفت: در ‌آستانه چهارمین هفته از راهپیمایی‌های بازگشت قرار داریم؛ این روزها فضای فلسطین با خون شهدا عطرافشانی شده و مردم مظلوم فلسطین با جان فشانی خود به دنبال احقاق حقوق خود هستند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و این کار تا آزادسازی کامل فلسطین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اسرا ستون اصلی فلسطین به شمار می‌روند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 6 هزار و 500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گرفتار هستند و 48 نفر از این اسرا به مدت بیش از 20 سال در زندان‌های اسرائیل گرفتار شده‌اند که تعداد زیادی از آنها جزء رهبران آزادی بخش فلسطین هستند و ما برای آزادسازی این عزیزان تلاش خواهیم کرد.

قدومی افزود: مقاومت به ما آموخت که همواره یک ساز و کارهایی وجود دارد تا دشمن را غافلگیر کند و ما این درس مقاومت را در زندان‌های خود شاهد بودیم و به زودی آن زندان‌ها را خالی از مردم مظلوم فلسطین خواهیم کرد.

نماینده جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بارها شایعه کرد که مردم فلسطین خسته شده‌اند و دیگر به صحنه نخواهند آمد، گفت: راهپیمایی‌های بازگشت نشان داد که تصور آنها اشتباه است و مردم فلسطین به صحنه آمدند و مرزهای ساختگی این رژیم کودک کش را شکستند.

وی ادامه داد: ملت ما روز 30 مارس حرکت خود را آغاز کرد تا مرزهای ساختگی این رژیم را از بین ببرد و مردم فلسطین به فراخوان مقاومت لبیک گفتند و همچنان در صف اول مقاومت ایستادگی می‌کنند.

قدومی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در آزادسازی فلسطین گفت: ما می‌خواهیم از طریق رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، این پیام را به سراسر جهان برسانیم و بگوییم که ملت ما چه دلاوری‌هایی را رقم زده است.

نماینده جنبش حماس ادامه داد: با اینکه غزه دارای سرزمینی است که کوه، پستی و بلندی ندارد اما مردم فلسطین با اینکه تک تیراندازان اسرائیل را در یک قدمی خود می‌بینند، اما با آغوش باز از فلسطین دفاع می‌کنند.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این است‌ در راهپیمایی‌های بازگشت خیمه‌هایی که برای این راهیپمایی طراحی شده را 100 متر جلوتر و به سمت مرزها قرار بگیرد که نشان از شجاعت ملت مظلوم فلسطین است.

قدومی با بیان اینکه راهپیمایی‌های بازگشت چهره پلید رژیم صهیونیستی را برای روحانیون آشکار کرد، گفت: رژیم صهیونیستی به خاطر این راهپیمایی‌ها تحت فشار قرار دارد اما با اینکه این حرکت از سوی شهروندان صورت گرفته، نیروهای نظامی اسرائیل آنها را مورد هدف قرار می‌دهند و قوانین بین الملل را نقض می‌کنند.

نماینده جنبش حماس با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی سربازان نباید در برابر راهپیمایی مدنی اقدام نظامی انجام دهند، خاطرنشان کرد: ‌امیداریم این راهپیمایی‌ها به زودی تأثیرات بیشتری در آزادسازی فلسطین داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار