سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای شینزو آبه درباره موفقیت‌آمیز بودن رویکرد ژاپن و آمریکا برای آغاز مذاکرات با کره شمالی

نخست وزیر ژاپن مدعی شد رویکرد مشترک توکیو و واشنگتن در کشاندن کره شمالی به پای میز مذاکره موفق بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد رویکرد آمریکا و کشورش در حل و فصل بحران هسته‌ای کره شمالی موفقیت‌آمیز بوده است. این سخنان نخست وزیر ژاپن پس از گفتکوی او با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیان شد.

شینزو آبه در اواخر روز سه شنبه مدعی شد: ژاپن و آمریکا برتری خود را در بکارگیری حداکثر فشار بر پیونگ یانگ به اثبات رسانده‌اند. همین امر باعث شد مقامات کره شمالی تمایل خود را برای برگزاری مذاکره با آمریکا نشان دهند. بنابراین منصفانه است که بگویم این رویکرد موفقیت‌آمیز و مناسب بوده است.

نخست وزیر ژاپن که اخیرا در فلوریدا حضور داشت با دونالد ترامپ در موضوع آماده‌سازی برای نشست آینده میان رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنار مسائل مربوط به منافع دو جانبه به بحث پرداخت.

علی‌رغم سالها تنش میان کره شمالی و کره جنوبی، به نظر می‌رسد اوضاع در شبه جزیره کره طی ماههای اخیر رو به بهبودی رفته است. رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو خود آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات با مقامات کره جنوبی ابراز داشت.

در روزهای 5 و 6 ماه مارس یک هئیت بلند پایه به کره شمالی سفر کردند. به دنبال بازگشت این مقامات، دفتر رئیس جمهور کره جنوبی به طور رسمی اعلام کرد سئول و پیونگ یانگ به یک توافق تاریخی برای برگزاری سومین نشست میان سران دو کشور دست یافته‌اند. دیدار میان مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون قرار است 27 ماه جاری میلادی برگزار شود و به دنبال آن نیز نشست احتمالی کیم و ترامپ در اواخر ماه می صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.