سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشتارگاه‌های فاقد سالن پیش سرد تعطیل می‌شود

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: کشتارگاه‌های سنتی دام استان که فاقد سالن پیش سرد باشند، تعطیل می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمحمد نجاتی افزود: بر اساس مصوبه کمیته ساماندهی امور کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری و به منظور حفظ سلامت غذایی مردم، کشتارگاه‌های سنتی دام در استان که فاقد سالن پیش سرد باشند، تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به تعطیل شدن سه کشتارگاه سنتی طی سال گذشته در شهر‌های اردل، ناغان و گندمان افزود: نداشتن سالن پیش سرد، ایجاد آلودگی زیست محیطی، غیر بهداشتی و فاقد تجهیزات فنی بودن را از عوامل تعطیلی این کشتارگاه‌ها اعلام کرد.

نجاتی اضافه کرد: در حال حاضر فقط کشتارگاه صنعتی جونقان در چهارمحال و بختیاری، دارای سالن پیش سرد برای نگهداری لاشه‌های دام‌های کشتاری است و دیگر کشتارگاه‌های سنتی دام استان در سه ماهه نخست امسال، به سالن پیش سرد مجهز می‌شوند.
 
وی گفت: این کشتارگاه‌های سنتی فعلاً با تغییر ساعت کشتار، لاشه‌ها را قبل از توزیع، حداکثر یک شبانه روز در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری می‌کنند.
 
نجاتی،کنترل فرایند کشتار دام به صورت اصولی و بهداشتی از اولویت‌های کاری اداره کل دامپزشکی، و نظارت شرعی، بهداشتی بودن ذبح، و کنترل آلودگی و بیماری دام را از مزیت‌های کشتار دام در کشتارگاه‌های صنعتی بیان کرد.

به گفته وی؛ هم اکنون بخش عمده‌ای از ذبح روزانه دام در چهارمحال و بختیاری، در کشتارگاه صنعتی جونقان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی فاقد سالن پیش سرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.