سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دربین دانش آموزان

استاندار یزد گفت:در توصیف شهدای والامقام به‌گونه‌ای اقدام کنیم که الگویی دست‌یافتنی برای نسل جوان باشند.

استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ بابیان این‌که برای احیای فرهنگ ایثار و نثار باید سر از پا نشناخت و در راستای آن تلاش کرد بر برگزاری متناظر نشست‌های شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌ها تأکید کرد.

زمانی قمی با اشاره به ساخت المان‌ها و نماد‌های شهدای والامقام انقلاب اسلامی در فضای شهری افزود: المان شهدای گران‌قدر باید با الهام از فرهنگ و معماری غنی این سرزمین باشد و فضای معنوی جاری در گلزار‌ها را نیز به‌درستی و شایستگی ترویج دهد.

وی همچنین بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان تأکید کرد.

زمانی قمی بابیان این‌که باید در توصیف شهدای والامقام به‌گونه‌ای اقدام کنیم که الگویی دست‌یافتنی برای نسل جوان باشند ادامه داد: فصل مشترک همه شهدای بزرگوار، اخلاق است و این‌که شهدای گران‌قدر از جان‌عزیز خویش گذشته‌اند تا دیگران در آسایش زندگی کنند، این موضوع عالی‌ترین نمونه رفتار اخلاقی است.

استاندار یزد در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: فصل مشترک همه شهدای بزرگوار، اخلاق است و این‌که شهدای گران‌قدر از جان‌عزیز خویش گذشته‌اند تا دیگران در آسایش زندگی کنند، این موضوع عالی‌ترین نمونه رفتار اخلاقی است.

 زمانی قمی با قدردانی از اقدامات دستگاه‌های مختلف در ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت گفت: به‌واسطه ترویج همین فرهنگ اصیل است که امروز نسلی که جنگ را ندیده باعلاقه از حریم اسلام و انقلاب در آن‌سوی مرز‌ها دفاع کرده و در این راه الهی ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به این‌که شهدای والامقام نماد‌هایی از فرهنگ غنی اخلاق و ادب بوده و هر یک، قطعه‌ای از اخلاق اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را در خوددارند، بر ترویج جایگاه والای این سرو‌های آزادی و کرامت به‌عنوان الگو‌های اخلاق در جامعه تأکید کرد.

استاندار یزد با اشاره بر اهمیت استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی درست شهدای گران‌قدر اظهار داشت: هر چیزی که رنگ هنر اصیل بر آن زده شود ماندگار و جاودانه می‌شود لذا باید شهدا را نیز در قاب هنر به زیبایی به تصویر بکشیم.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه فرهنگ اصیل ایثار و شهادت پرداخت.

پنجمین نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اهمیت استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

برچسب ها: شهدا ، انقلاب اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.