رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به بند (ه) تبصره ۹ در آموزش و پرورش گفت: ساماندهی املاک و تغییر کاربری و نقل و انتقالات در این تبصره وجود دارد که از ظرفیت بالایی برخوردار است.
رخشانی مهر تصریح کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش کارگروهی برای استفاده از این ظرفیت متشکل از رئیس سازمان نوسازی، معاون اداری و مالی و معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش تشکیل شد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان نوسازی را به عنوان نایب رئیس کمیته پیگیری املاک هم تعیین کرد و قرار بر این شد تا املاک و اراضی مازاد که ارزش بالایی دارند شناسایی کنیم.
رخشانی مهر با اشاره موضوع تهاتر تصریح کرد: بهره گیری از این ظرفیت برای سازمان قابل قبول است و آورده ای حدود هزار میلیارد تومان برای سازمان به دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه آیین نامه ای جامع برای مدرسه سبز ایجاد شده است، ادامه داد: دبیری شورای مدرسه سبز مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش به سازمان نوسازی سپرده شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بیان کرد: مدیریت مدرسه سبز صرفا استفاده از انرژی خورشیدی و تغییر رنگ و نور و معماری نیست و بخش جدی تر آن پرداختن به موضوعات فرهنگ سازی محسوب میشود.
رخشانی مهر تاکید کرد: این موضوع کاری بزرگ و زمان بر است که همکاری دستگاه های مختلف و مدیران استانی و مدارس را می طلبد که ابتدا می توانیم از پژوهشگاه ها و هنرستان ها شروع کنیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: اکنون استانهای سیستان و بلوچستان، زنجان و تهران از محل منابع خود ساخت مدارس سبز را انجام دادند و به تدریج باید در سراسر کشور این موضوع را دنبال کنیم همچنین رقم ۱۴میلیارد تومان برای مطالعه مدیریت و طراحی مدرسه سبز در نظر گرفتیم که به استان ها اختصاص خواهیم داد.
رخشانی مهر تصریح کرد: مکانیابی ساخت مدارس از دیگر موضوعات مهمی است که به طور جدی ایم موضوع را مورد توجه قرار دادیم.
وی تاکید کرد: کارهای مطالعاتی قابل توجهی با بدنه دانشگاهی کشور برای ساخت و ساز مدارس خواهیم داشت.
انتهای پیام /