سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ملی استاندارد در یزد:

برای حمایت از کالا‌های ایرانی استاندارد نقش اساسی ایفا می‌کند/ از موازی‌کاری در حوزه کیفیت‌کالا‌های ایرانی جلوگیری می کنیم

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:همه تلاش خود را در سازمان ملی استاندارد به کار خواهیم گرفت تا در حوزه‌های تولید، مدیریت صادرات، واردات و کیفیت کالا‌های ایرانی را ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:همه تلاش خود را در سازمان ملی استاندارد به کار خواهیم گرفت تا در سه حوزه تولید، مدیریت صادرات ، واردات، کیفیت کالا‌های ایرانی را به منصه ظهور برسانیم.

 پیروزبخت افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت‌های سازمان استاندارد را دو چندان کرده، زیرا باید برای حمایت و گسترش استفاده از کالا‌های ایرانی ، نخست به بحث افزایش کیفیت محصولات پرداخته شود و استاندارد در این زمینه نقش اساسی ایفا می‌کند.

 پیروزبخت بیان کرد: تحول مهم دیگری که در سازمان ملی استاندارد در حال وقوع است، تقویت نظام استانداردسازی در کل کشور است و در تلاشیم با تدوین قوانین به‌روز، از چند صدایی و موازی‌کاری در حوزه کیفیت‌بخشیدن به کالا‌های ایرانی جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: بر این اساس در تلاش برای داشتن یک نظام استانداردسازی یکپارچه هستیم و تاکنون نیز برخی آیین‌نامه در این زمینه تدوین شده و تفاهم‌نامه‌هایی با برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت بهداشت امضا شده است.

وی تاکید کرد: در این قانون، تکلیف مشخص شده و به دنبال آن، با وزارت بهداشت به تفاهم رسیده‌ایم تا از دوباره‌کاری‌ها، موازی‌کاری‌ها و تکرار بازرسی‌های یکدیگر پرهیز کنیم.

پیروزبخت افزود: به دنبال انطباق استاندارد‌های مشترک با کشور‌های مختلف به ویژه عراق که هم‌اکنون عمده‌ترین صادرات کشور ما به این کشور انجام می‌شود، هستیم.

وی یادآور شد: بر این اساس، اگر تطبیق بین استاندارد‌های یک محصول در دو کشور وجود داشت، روال تولید بر اساس استاندارد‌های کشورمان خواهد بود در غیر این‌صورت، سفارش کالا بر اساس استاندارد‌های کشور هدف صادرات انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد دیگر رویکرد‌های گذشته را ندارد و تغییر و تحولاتی در این سازمان و شورای استاندارد ایجاد شده به نحوی که در شورای استاندارد، حضور سازمان بازرسی کشور، بخش خصوصی، صدا و سیما و ... پررنگ شده که این نشان دهنده فرا سازمانی و حاکمیتی عمل کردن سازمان ملی استاندارد است.

  سازمان ملی استاندارد سابقه‌ای ۹۲ ساله دارد و اساسنامه آن از سوی پرفسور حسابی تدوین شده است.

انتهای پیام/ی

کیفیت کالا‌های ایرانی را ارتقاء می‌دهیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.