سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیلی در نطق میان دستور:

وضعیت اقتصادی مردم را رنجور کرده است/ سیاست خارجی باید در راه معیشت و بهبود وضعیت ملت باشد

نماینده مردم تهران گفت: وضعیت اقتصادی مردم را رنجور کرده و نماد این رنجوری را در رفتار مردم می‌توان دید.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی وکیلی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در صحن علنی امروز سه‌شنبه( 28 فروردین) و در نطق میان دستور خود ، گفت: وضعیت اقتصادی مردم را رنجور کرده است و نماد این رنجوری را در رفتار مردم شاهدیم.

وکیلی با تأکید بر اینکه دفاع از جمهوری اسلامی را نشان از دفاع از وضع موجود نمی دانیم افزود: معتقدیم فلسفه موجودی نظام، رفاه، عدالت، آزادی و امنیت برای مردم بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، ایرانی ترین کالا را ایرانیت و انقلاب اسلامی می‌دانیم، دفاع از ایرانیت، عزت ایرانی و نظام برخواسته از ایرانیان را مهمترین نماد دفاع از کالای ایرانی می‌دانیم.

عضو هیأت رئیس مجلس اظهار کرد: می‌توانیم علی‌رغم تضعیف ایران، جمهوری اسلامی را نجات دهیم زیرا این جمهوری اسلامی در پهنه ایران معنا می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر اقدامی به تضعیف ایرانی، اقوام و غرور ایرانی منتهی شود در حقیقت تضعیف ارکان جمهوری اسلامی است و معتقدیم تم حرکتی سازمان‌ها و ارکان مختلف حاکمیتی با تم جامعه سازگار نیست.

وکیلی تأکید کرد: تم جامعه فراتر از این حرکت لاک پشتی حاکم بر دستگاه‌ها است، در شرایط کنونی بحران‌ها را با مسئله محوری نمی‌توان حل کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: نمی‌توان یکشنبه به صورت پارتیزان برای ارز نسخه تجویز کرد یا یک شبه برای آب نسخه پیچید؛ این نسخه‌های پارتیزان کارکرد لحظه‌ای داشته و می‌تواند علیه خود عمل کند.

عضو هیأت رئیس مجلس با تأکید بر اینکه مسائل و بحران‌ها بنیادی است گفت: این مسائل نیازمند تغییر رویکرد و گفتمان‌هاست و این رویکردهای اجرایی باید اصلاح شود تا کارکرد داخلی دیده شود.

وی اظهار کرد: سیاست خارجی باید در راه معیشت و بهبود وضعیت ملت باشد، نمی‌توان به دست زدن‌های خارج از مرزها دلخوش کرد و در داخل مردمی رنجور از مشکلات داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: اگر ملت تعلق پذیری و عزت پیدا کرد، سرزمینمان امن خواهد بود، حتما اطرافیان نسبت به جمهوری اسلامی حسرت می‌خورند و ایران آباد می تواند سفیر انقلاب اسلامی باشد.

عضو هیأت رئیس مجلس بیان کرد: در جامعه ایران ساختارها به گونه‌ای است که برای برون‌رفت از مشکلات نیازمند اجماع نخبگانی است که این موضوع با اعتماد، گفتگو قابل اجرا بوده و با بخشنامه و دستور نمی‌توان آن را انجام داد.

وی ادامه داد: چرا بعد از انتخابات سال 92 بدون هیچگونه فعل و انفعال قیمت ارز تصویب شد؟ زیرا ادراک عمومی نسبت به کارآمدی و آینده مثبت بود، آنچه امروز لازم است باید ادراک عمومی را به عنوان یک شاخص قرار دهیم و این ادراک عمومی اکنون آسیب دیده و باید آن اصلاح کنیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.