سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رنگ پوست افراد، تعیین‌کننده بسیاری از مسائل در آمریکا

کارشناس مسائل سیاهپوستان در گفتگو با شبکه سی ان ان ضمن انتقاد از نهادینه شدن نژادپرستی در آمریکا بر لزوم مقابله با این معضل تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، والتر کامائو بِل،کارشناس مسائل سیاهپوستان در گفتگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد: نژادپرستی در آمریکا نهادینه شده است و از اینرو، یک یا دو فروشگاه قهوه فروشی نمی توانند مثلاً با آموزش کارکنانشان، این مشکل را حل کنند، بلکه «آمریکا» باید این مشکل را حل کند و به معضل نژادپرستی در این کشور خاتمه دهد.

دان لمون، مجری سیاهپوست این شبکه، ابتدا گفت: متأسفانه، بازداشت بی‌دلیلِ دو مرد سیاهپوست در فروشگاه قهوه «استارباکس» که اخیراً در یکی از شهرهای آمریکا اتفاق افتاد، برای بسیاری از آفریقایی-آمریکایی‌ها (سیاهپوستان)، اصلاً غیرمنتظره نبود، زیرا بسیاری از ما سیاهپوستان و قهوه‌ای پوستان (آمریکای لاتین تبارها) خودمان داستان‌هایی درباره وقایعی از این دست داریم که بر سر خودمان آمده است.

والتر کامائو بل، که خودش مردی سیاهپوست است، در مصاحبه زنده با مجری این شبکه گفت: ما نباید وانمود کنیم که این مسئله (نژادپرستی) صرفاً به فروشگاه استارباکس یا یک قهوه خانه‌ای دیگر، محدود می‌شود، بلکه این نوع وقایع هر روزه در قهوه خانه‌ها یا سایر شرکت ها و امثال آن‌ها در سراسر آمریکا رخ می دهد که سیاهپوستان را بیرون می‌اندازند یا به آنان اجازه نمی‌دهند کارهایی را که برای سفیدپوستان انجام آن مجاز است، انجام دهند.

به عنوان مثال، من در سال 2015، همراه همسرم که زنی سفیدپوست است و فرزند سه ماهه‌مان به فروشگاهی در شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا برای نوشیدن قهوه رفته بودیم، ولی کارکنان آن فروشگاه تصور کردند که من در حال آزار رساندن به یک زن سفیدپوست (همسرم) و یک کودک خردسال هستم و از اینرو، مرا از آن فروشگاه بیرون انداختند. البته چون همسرم سفیدپوست بود، آنان حرف او را گوش کردند که گفت وی شوهر من است و در نتیجه، آنان از تماس با پلیس برای بازداشتِ من، صرف نظر کردند. متأسفانه باید بگویم در آن ماجرا رنگ پوستِ همسرم (که سفیدپوست است) باعث نجات من شد، ولی این بسیار غم‌انگیز است که رنگ پوست افراد در اینگونه وقایع در آمریکا، مسئله ای تعیین کننده است.

مجری در خاتمه افزود: گفتگوی صِرف درباره مسائل نژادی، باعث برطرف شدنِ این مشکل نمی شود، بلکه ما باید وارد عمل شویم و در این خصوص کاری مؤثر انجام دهیم.

والتر کامائو بل نیز گفت: ما نمی توانیم همیشه نقش بازی کنیم و صرفاً وانمود کنیم که شرکتِ استارباکس باید این مشکل را حل کند، زیرا در حقیقت این «آمریکا» است که باید این معضل (نژادپرستی) را برطرف کند.

انتهای پیام/

نهادینه شدن نژادپرستی در آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.