سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: همزمان با شروع سال جدید برداشت گل محمدی در شهرستان کرمان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت گل محمدی از 85 هکتار گلستانهای شهرستان این شهرستان از تاریخ پانزدهم فروردین ماه به منظور فرآوری محصولات تولیدی کشاورزی و تهیه اسانسهای مورد نیاز آغاز شد.

وی سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان کرمان را 85 هکتار اعلام وافزود: 75هکتار آن بارور و 10هکتار نهال می باشد.

وی با بیان اینکه میزان تولید گل تر 81 تن با متوسط عملکرد 800کیلوگرم در هکتار می باشد، افزود: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان کرمان مربوط به بخش راین با سطحی معادل 40 هکتار و تولید 5/11 تن می باشد و پس از آن بخش مرکزی منطقه کوهپایه با سطحی برابر با 25 هکتار با تولید 24 تن را در رتبه بعدی قرار دارد.

مسعودی در ادامه بیان داشت: یک واحد فرآوری تولید و بسته بندی عرقیات گیاهی و گلاب گیری در بخش راین با 200هزار لیتر گلاب استحصالی و 20لیتر اسانس استحصالی در حال فعالیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه از آفات مهم این محصول سوسک سرشاخه خوار رزاسه و شته گل سرخ می باشد، اذعان داشت: پیش بینی می شود برداشت این محصول تا نیمه اول خرداد ماه ادامه داشته باشد و در سال 96 ، پنج هکتار به سطح زیر کشت گلستان ها افزوده شده است.

مسعودی در پایان اظهار داشت: تسهیلات و آماده سازی زمین و کشت گل محمدی نیز از کمکهای دولتی است که به ازای هر هکتار 12 میلیون تومان تسهیلات می باشد که خود گام موثری در توسعه و کشت این محصول می باشد.

 

انتهای پیام/س

 

برداشت گل محمدی از گلستان های شهرستان کرمان آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.