سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت برگزار می‌شود

نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت، با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، در گلپایگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان در نشست خبری نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت با اصحاب رسانه گفت: گلپایگان شهری با پایه های مذهبی بسیار قوی می باشد.

دارا معظمی افزود: از دلایل مهم اجرای این همایش در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان این بوده است که دانشجویان ما متوجه برقراری ارتباط دانشگاه با حوزه علمیه باشند و علما با این محیط  ارتباط داشته باشند و دانشجویان از نظر اسلامی در سطح بالاتری قرار بگیرند و این دانشگاه بتواند از نظر ارتباط با حوزه به مقام اول دست یابد.

مسئول دبیر خانه ی علمی و نماینده ی دفتر  آیت الله صافی گلپایگانی گفت: اغلب سربازان و فرماندهان حکومت مهدوی جوانان هستند و به همین خاطر مباحث مهدوی در دانشگاه ها و قشر جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن معنوی با اشاره به شعار همایش گفتمان مهدویت افزود: شعار این همایش دانشجوی منتظر، دانشگاه منتظر می باشد و امید است که با اجرای همایش مهدویت و با توجه به این شعار گام موفقی در این زمینه برداریم و دانشجویان این دانشگاه ازجمله جوانان مذهبی و فعال در برنامه های فرهنگی و کانون مهدویت می باشند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری این همایش گرهمایشهای ن همایش در ۶ محور برگزار می شود که هر کدام از این محورها شامل زیر مجموعه هایی با تمرکز بر مسائل دانشجویی می باشد.

مسئول دبیر خانه ی علمی افزود: محورهای برگزاری همایش بین المللی گفتمان مهدویت بایسته های معرفت مهدوی، بایسته های اخلاق معنوی، اخلاق اسلامی در دانشگاه منتظر، پایه های قرآنی و روایی مهدویت از دیدگاه شیعه و اهل سنت، مهدویت و امید بخشی جهانی و نقش علم، هنر، مشاغل و صنعت در جامعه ی مهدوی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین معنوی گفت: تمرکز تمامی این ۶ محور بر روی آثار مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی می باشد و این شخصیت دینی و مذهبی بیش از ۲۰ عنوان آثار مهدوی دارد که از شاخص ترین آن ها کتاب منتخب الاثر در ۶ جلد و به زبان های فارسی و‌عربی می باشد.

وی به این موضوع اشاره کرد که تمامی مقالات ارسالی به همایش بین المللی گفتمان مهدویت باید تمرکزشان بر روی آثار مهدوی آیت الله صافی گلپایگانی باشد.

مسئول دبیر خانه ی علمی افزود: امید است که بتوانیم با ارائه و طرح این مباحث گامی بلند در مسئله ی مهدویت و امید بخشی جهانی برداریم و‌بتوانیم زندگی خودمان و جوانانمان را توأم با انتظار فرج قرار دهیم.

دبیر اجرایی همایش و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دفتر آیت الله صافی گلپایگانی در بحث برگزاری این همایش؛ فعالیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا مرادی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت در دانشگاه گلپایگان افزود: همایش مهدویت درواقع ادامه ی سلسله مباحث گفتمان مهدویت است که سال های گذشته در بعضی از دانشگاه های کشور برگزار شده است اما این بار این همایش  به صورت بین المللی و برای اولین بار  در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به همایش های برگزار شده گفت: کلید  اولین دوره ی همایش مهدویت  سال ۹۰ در دانشگاه سنندج زده شد و همایش های  بعدی به ترتیب و در طی سال های متوالی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شهید مدنی تبریز و پنجمین دوره که نخستین دوره بین المللی همایش گفتمان مهدویت می باشد در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش گفتمان مهدویت با توجه به ادامه دار بودن این همایش ها افزود: همایش بین المللی گفتمان مهدویت اولین گام برای رسیدن به یک جامعه ی مهدوی می باشد و با توجه به ظرفیت های موجود در استان اصفهان و شهرستان گلپایگان این همایش می تواند در سال های آینده  هم ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی با اشاره به محورششم همایش گفتمان که نقش علم و هنر و مشاغل بر جامعه ی  مهدوی می باشد، گفت: بحث مهدویت از جمله مباحثی است که همه ی اقشار جامعه بایستی به آن بپردازند و این امر فقط وظیفه ی حوزویان نیست و هرکس با هر علم و هنری که دارد باید خود را برای جامعه ی مهدوی و مدینه ی فاضله ی مهدوی آماده کند.

وی با اشاره به حواشی فرهنگی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی در این همایش افزود: از جمله فعالیت های دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، اعزام طلاب به مدارس گلپایگان می باشد که به دانش آموزان از همان مقطع پایه درس مهدویت می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی با توجه به مسابقه ی کتاب خوانی سراسری در این همایش گفت: مسابقه ی کتاب خوانی سراسری از جمله برنامه های این همایش است  و برای شرکت کنندگان در این مسابقه  ۲ کتاب مجموعه سخنرانی های حضرت آیت الله خامنه ی در خصوص مباحث مهدویت تحت عنوان نوید انتظار و کتاب نوید امن و امان از آثار آیت الله صافی گلپایگانی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان به کمیته های اجرایی این همایش اشاره کرد: دبیرخانه ی اجرایی با توجه به گستردگی وظایف کمیته هایی را چون کمیته ی فرهنگی، طلاب و روحانیون استان اصفهان و شهرستان گلپایگان، روابط عمومی  و تبلیغات، روابط بین الملل، حراست، تدارکات و پشتیبانی را تشکیل داده است.

گفتنی است: مهلت ارسال آثار و مقاله ها تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت می باشد و نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت در تاریخ ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش بین المللی گفتمان مهدویت درگلپایگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.