سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا؛

انجام طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۵ روستای جلاله

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در پنج روستای جلاله شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  غلام حسن آراسته گفت: در این طرح تکمیلی با همکاری بهورزان و کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشتی و درمانی میمند دنا در روزهای ۱۹ و۲۰ فروردین به صورت  اجرا و با پوشش ۱۰۰درصدی در این روستاها به اتمام رسید.
وی افزود: فلج اطفال نوعی بیماری حاد ویروسی است که به دستگاه گوارش و در برخی موارد به دستگاه عصبی مرکزی بیمار صدمه می زند، این ویروس از طریق دهان یا بینی وارد بدن فرد می شود، در حلق و مجرای گوارشی انسان تکثیر می شود و در نهایت از طریق خون و مایع لنف در تمام بدن پخش می‌شود.
آراسته تصریح کرد؛ از زمان ورود ویروس به بدن فرد تا بروز علائم بیماری، ۵ تا ۳۵ روز و به طور میانگین ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد اما اغلب افراد مبتلا به این بیماری، علائمی ندارند و باید از کودکان در برابر ابتلا به این بیماری به خوبی مراقبت کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا اذعان داشت: بنا بر دلایل ذکر شده طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در سطح کشور به اجرا در آمده است که دنا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اجرای نوبت اول طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال که مختص کودکان زیر ۵ سال افاغنه و سایر اتباع خارجی می باشد را آغاز کرده است.
طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال توسط شبکه بهداشت و درمان دنا و با همکاری مراقبین سلامت شاغل در مراکز جامع سلامت و رابطین بهداشتی در سطح شهرستان در حال اجرا است.
انتهای پیام/غ

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.