سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شمار افراد بی‌خانمان در انگلیس از سال ۲۰۱۰ تاکنون در سایه بی‌توجهی دولت

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت از زمانی که حزب محافظه‌کار در انگلیس قدرت را به دست گرفته است، تعداد بی‌خانمانان در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت از زمانی که حزب محافظه کار در انگلیس قدرت را به دست گرفته است، تعداد افراد بی‌خانمان در این کشور افزایش یافته و در عین حال از تعداد تخت‌های موجود در پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها کاسته شده است.

در این گزارش آمده است: از سال 2010 تاکنون جای خواب برای افراد مجرد بی‌خانمان در انگلیس به علت کاهش بودجه، حدود یک پنجم کاهش پیدا کرده است. تعداد پناهگاه‌های مورد نیاز برای بی‌خانمان‌ها به طرز چشمگیری کاهش یافته است. این در حالی است که از سال 2010 تعداد کارتن‌ خواب‌ها و بی‌خانمانی در انگلیس هر ساله با افزایش رو به رو است. تعداد کارتن خواب‌ها با افزایش 169 درصدی همراه بوده، در حالی که تنها 48 درصد آن در شوراهای محلی به صورت رسمی اعلام شد.

بر اساس تحقیقات یک موسسه خیریه حامی افراد بی‌خانمان، انگلیس از سال 2010 تاکنون با کمبود بیش از 8 هزار تختخواب برای بی‌خانمان‌ها مواجه است.کمبود تختخواب و سرپناه کافی نتیجه مستقیم کاهش بودجه از سوی دولت است.

هر شب حدودا 77 هزار بی‌خانمان در خیابان‌های انگلیس پرسه می‌زند و تنها کمتر از نیمی از این افراد جای خواب به دست می‌آورند.

برنامه حمایت دولت از بی‌خانمانان -که بخش عظیمی از آن به پناهگاه‌ها اختصاص پیدا می‌کند- از سال 2010 کاهشی 59 درصدی را تجربه کرده است. در عین حال شوراهای محلی نیز با کاهش 40 درصدی بودجه مواجه هستند.

تنها در سال گذشته، 39 درصد تهیه‌کنندگان پناهگاه از کاهش بودجه خود خبر دادند، اگرچه 38 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند در طول 12 ماه گذشته بودجه تغییری نداشته است. 

طبق گزارش ایندیپندنت، برخی از مناطق با مشکلات شدیدتری مواجه هستند. تنها در سال گذشته، پناهگاه‌های لندن یک تخت از هر 10 تخت خود را از دست داده‌اند، در حالی که شهر ایست‌میدلندز یک سقوط 11 درصدی بین‌ سال‌های 2016 و 2017 را ثبت کرده است.

دولت لندن در پی پاسخ به انتقادها در مورد سهل‌انگاری در برخورد با بحران بی‌خانمان‌ها با کمک وزارتخانه‌های مختلف یک گروه کاری تشکیل داد تا حل این معضل را در دست بگیرد. با این وجود به خاطر اینکه اولین جلسه اضطراری گروه 4 ماه پس از تشکیل آن برگزار شد، بازهم انتقادها را برانگیخت.

ایندیپندنت در گزارش خود نوشت دولت انگلیس ادعا می‌کند در پی وضع قوانینی است تا شوراهای محلی را مجبور می‌کند از بی‌خانمان شدن افراد جلوگیری کند، اما شوراها اظهار کردند این کار به افزایش چشمگیر بودجه نیازمند است.

خانواده‌های بی‌خانمان انگلیسی، به خصوص آن دسته که فرزند دارند در اولویت دریافت حمایت‌های دولت قرار خواهند داشت، اما افراد مجرد از اولویت برخوردار نیستن در پناهگاه‌ بی‌خانمان‌ها باقی خواهند ماند. تقریبا از هر 5 بی‌خانمان، یک نفر در اولویت قرار ندارد بنابراین از حمایت‌های کافی برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.