سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موگرینی: تنها راه حل بحران سوریه مذاکرات سیاسی است نه اقدام نظامی

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تنها راه حل بحران سوریه را از طریق مذاکرات سیاسی و نه اقدام نظامی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تنها راه حل بحران سوریه را از طریق مذاکرات سیاسی و نه اقدام نظامی دانست.

وی با اشاره به شرکت در اجلاس دو روزه اتحادیه عرب در عربستان و در راه بازگشت به بروکسل نوشته است: اجلاس اتحادیه عرب که امسال برگزار شد مهم تر از نشست های پیشین بود چرا که جنگ در سوریه وارد مرحله حساسی شده است. اتحادیه اروپا همواره مخالف استفاده از سلاح های شیمیایی بوده است. ما از هرگونه عمل بازدارنده ای که نگذارد کشوری از سلاح شیمیایی استفاده کند پشتیبانی می کنیم و به طور همزمان تاکید داریم تنها راه بازدارنده و مفید برای عدم استفاده از سلاح شیمیایی در خلال گفتگوهای سیاسی و نه جنگ خواهد بود. امیدوار هستیم مسائل سوریه از طریق مذاکراتی که سازمان ملل در نشست ژنو تعیین کرده است حل و فصل شود.

موگرینی در ادامه تاکید کرد این موضع کل اتحادیه اروپاست – و من این مساله را دیروز به نمایندگی از 28 کشور عضو این اتحادیه در سخنرانی خود بیان کردم. در عربستان سعودی من بر این مواضع و همچنین - دیگر موضوعات منطقه ای - تاکید نمودم. من دیدارهایی با استفان دی میستورا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و همچنین دیگر مقامات سیاسی داشتم و در این دیدارها بر مواضعی که برشمردم تاکید شد. من دیدارهایی با محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، سعد حریری، نخست وزیر لبنان، شیخ صباح بن احمد الصباح، امیر کویت، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، بجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس، فائز السراج، نخست وزیر لیبی، ابراهیم جعفری، شیخ صباح خالد الصباح و ناصر بوریتا به ترتیب وزرای امور خارجه عراق، کویت و مغرب داشتم.

وی افزود: در هفته پیش رو، ما – به عنوان اتحادیه اروپا - دومین کنفرانس بروکسل در مورد آینده سوریه را برگزار خواهیم کرد، این اولین فرصت برای تمرکز بر دیپلماسی، صلح و تلاش برای آوردن گروههای مختلف سوری به میز مذاکره در ژنو است. در طول این هفته من با دولت های آمریکا، فرانسه و انگلیس تماس گرفتم و در صبح روز جمعه با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در بروکسل ملاقات کردم. من همچنین با هیکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، و وزیر خارجه بلژیک دیدار کردم. فردا نیز من با تمام وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ خواهم بود تا در مورد وضعیت سوریه با یکدیگر بحث و گفتگو کنیم و برای نشست بروکسل آماده شویم.

انتهای پیام/

تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.