سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرمت وبازسازی موزه مردم شناسی ومسجد رنگونی ها در آبادان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارونددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ گفت:بر اساس تفاهم نامه ای  که با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان به امضاء رسید، موزه مردم شناسی و مسجد رنگونی ها در آبادان واقع در منطقه آزاد اروند مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرند.

وی افزود:ساختمان پیشین هلال احمر در خرمشهر نیز از جمله اماکن تاریخی است که نیاز به مرمت داشته و در دستور کار سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد.

مسجد رنگونی ها که در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی ساخته شده و توسط عده ای از مسلمانان سنی مذهب شبه قاره هند که عمدتا مهاجرانی از اهالی رنگون پایتخت میانمار بودند این نام را به خود گرفت و معماری اسلامی هند را در قلب تمدن صنعتی معاصر ایران در کنار پالایشگاه تاریخی آبادان به نمایش گذارده است.

موزه آبادان نیز یکی از موزه‌های کهن ایران است که در سال ۱۳۳۸ با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخ. تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنرهای سنتی افتتاح شد و تا امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی منطقه آزاد اروند به شمار می‌رود.

ساختمان هلال احمر خرمشهر نیز مربوط به دوره قاجار است و درخرمشهر، مابین خیابان فردوسی وجاده ساحلی خرمشهر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۷۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/د

انعقاد تفاهم منطقه آزاد اروند با سازمان میراث فرهنگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.