سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

۵۷۳ هزار نفر ساعت آموزش در سکونتگاه‌ها ارائه شد

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۵۷۳ هزار و ۴۰ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای پارسال در سکونتگاه‌های غیر رسمی (حاشیه شهرها) این استان ارائه شده است.

مهرداد جهاندیده سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای در حاشیه شهر‌های سیستان و بلوچستان در این مدت بیش از ۴۰۰ هزار نفر ساعت بود که با همت مربیان از میزان تعهد فراتر انجام شد.

وی تراش سنگ‌های قیمتی، تهیه ترشی، فرآوری و بسته بندی دمنوش‌های طبیعی و خشک کردن و بسته بندی میوه و سبزی را از جمله رشته‌های بازار محور و زود بازده در حاشیه شهر‌های سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی تاکید کرد: توانمند سازی و ایجاد امکانات در روستا‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار در جلوگیری از مهاجرت به شهرهاست که پیش از این به دلیل عدم وجود سند راهبردی به این موضوع به طور جدی پرداخته نشده بود.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین بهبود شاخص‌های زندگی در مناطق حاشیه‌ای را منوط به توانمند سازی مهارتی ساکنان این مناطق دانست و گفت: برای حل مشکلات ساکنان سکونت گاه‌های غیررسمی ضرورت دارد اشتغال را در اولویت قرار داده و پس از مهارت آموزی و توانمند سازی به سمت بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی آن‌ها گام برداشت.

جهاندیده اظهار داشت: آموزش مهارت و فنی و حرفه‌ای می‌تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش‌های عدالت محور، افزاش بهره وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در میان جوانان راهگشا باشد.

انتهای پیام/ع

ارائه  ۵۷۳هزار نفر ساعت آموزش درحاشیه شهرها

برچسب ها: فنی وحرفه ای ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.