سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پیشین سیا: ترامپ باید از موضع سختگیرانه‌تری با پوتین برخورد کند

«جان برنان» ضمن پشتیبانی از اقدامات دولت ترامپ در سوریه گفت آمریکا باید در موضع خود در برابر ولادیمیر پوتین بازنگری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جان برنان»، رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام بی سی نیوز در پاسخ به پرسشی درباره وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اینکه آیا او تحت پیگرد قرار داشته است یا خیر گفت: قرار نیست درباره جزئیات اینکه آیا شهروندی آمریکایی در پیگرد بوده یا خیر سخن بگویم زیرا نقش سازمان سیا بدین ترتیب نبود و ما هر اطلاعاتی بدست می آوریم خیلی آنی در اختیار اف بی آی قرار می گرفت و از آن پس وظیفه اف بی آی بود بازرسی ها را ادامه دهد.

رئیس پیشین سازمان سیا درباره ویلیام کوهن، وکیل شخصی ترامپ و اینکه پس از دستگیری چندین ماه زیر نظر و تجسس الکترونیکی قرار داشته است، گفت: «این به آن معنی است که فرد یاد شده درگیر فعالیت یا اقدامی شده که اف بی آی و وزارت دادگستری را مجاب کرده او را در پیگرد قانونی و احتمالا بازداشت قرار بدهند. افراد فراوان دیگری هم هستند که در این ماجرا دخالت داشته اند یا رد پای آنها دیده می شود.»

چاک تاد، مجری برنامه «میت د پرس» پرسید مایکل کوهن در زمانی که گفته شده در پراگ بود حتما بوده و تردیدی در این موضوع  نمی ماند و دستور کار شامل پرسش هایی است مبنی بر اینکه چگونه پول های نقد به هکرها پرداخت می شد، هکرهایی که زیر نظر کرملین و برضد ستاد تبلیغاتی هیلاری کلینتون فعالیت می کردند.

تاد پرسید درباره فردی با نام کاساچف که از نزدیکان پوتین به شمار می آید چه می دانید؟

برنان گفت: نگرانی های شدیدی وجود داشت مبنی بر اینکه روس ها بتوانند در جریان برگزاری انتخابات سال 2016 تقلب کنند و ستاد تبلیغاتی کلینتون هم این را به خوبی می دانست. قرار نیست درباره جزئیات 10 سالی که در مدیریت سیا قرار داشتم چیزی بگویم اما اگر چنین مواردی اثبات شود بوی توطئه چینی می دهد.

برنان درباره روند بازرسی از پرونده تبانی با روسیه نیز گفت: رابرت مولر در زمینه آغاز بازرسی قضایی از کوهن با مشکل روبرو می شود.

برنان ضمن پشتیبانی از اقدامات دولت ترامپ در سوریه گفت: برای آینده پیش رو در سوریه نیاز به راهبرد داریم اما راه حل ساده ای نیست لذا باید همچنان بشار اسد را تحت فشار قرار دهیم و اگر سلاح شیمیایی استفاده کردند آنان را هدف قرار بدهیم اما از درگیر شدن در جنگ تمام عیار در خاورمیانه بپرهیزیم.

رئیس پیشین سازمان سیا گفت به عنوان شهروند آمریکایی احساس وظیفه می کند و اگر ببیند آنگونه که باید ضد روسیه گام برداشته نمی شود هشدار می دهد تا دولت ترامپ در موضع خود در برابر پوتین بازنگری کند و با او از موضع سختگیرانه تری وارد شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.