رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد حمله نظامی به سوریه مطابق با اختیارات قانونی او صورت گرفته است(!).

ترامپ خطاب به اعضای کنگره آمریکا: مطابق با اختیارات قانونی‌ام به سوریه حمله کردم!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور اعلام کرد حمله نظامی به سوریه مطابق با اختیارات قانونی او صورت گرفته است(!).

پایگاه اینترنتی کاخ سفید گزارش داد: در این بیانیه آمده است: «حدود ساعت 9 شب به وقت آمریکا در سیزدهم آوریل دو هزار و هجده به دستور من، نیروهای ارتش آمریکا هماهنگ با نیروهای نظامی فرانسه و انگلیس به تاسیسات مرتبط با تسلیحات شیمیایی ارتش سوریه حمله کردند. اهداف این عملیات مشترک مرکز تحقیقات علمی، یک تاسیسات ذخیره سازی و یک سنگر بود. من دستور به اجرای این اقدام را در واکنش به استفاده مستمر و غیرقانونی دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی از جمله حمله وحشتناک هفتم آوریل در دومای سوریه که در نتیجه آن شماری غیرنظامی بی‌گناه کشته و زخمی شدند، صادر کردم. هدف از این اقدام نظامی کاهش توانمندی ارتش سوریه برای انجام حملات شیمیایی بیشتر و منصرف کردن دولت سوریه از استفاده یا اشاعه تسلیحات شیمیایی بود. من مطابق با اختیارات قانونی‌ام در پیشبرد روابط خارجی و به عنوان فرمانده کل قوا و رئیس قوه اجرایی و بخاطر امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا، ارتقای ثبات این منطقه، جلوگیری از استفاده و اشاعه تسلیحات شیمیایی و تشدید فاجعه انسانی کنونی در منطقه این دستور را صادر کردم. آمریکا اقدامات مضاعف و متناسبی را درصورت لزوم برای تقویت منافع امنیت ملی مهم خود به انجام می رساند. من این گزارش را در تلاش برای مطلع کردن کنگره از این اتفاقات و مطابق با قطعنامه اختیارات جنگ ارائه کردم. من از حمایت کنگره از این اقدام متشکرم.»

انتهای پیام/

ترامپ حمله نظامی به سوریه را توجیه کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار