سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سن زدایی 7 هزار هکتار از مزارع غلات نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از سن زدایی 7 هزار هکتار از مزارع غلات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد باقری، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه سن مادر که یکی از آفات مهم غلات به حساب می آید،افزود: کار مقابله با این آفت در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور و با هماهنگی کشاورزان کار سمپاشی مزارع بر علیه سن مادر از نهم فروردین ماه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه کار سمپاشی همچنان تداوم خواهد داشت گفت: پیش بینی می شود که از مجموع 31 هزار هکتار مزارع گندم و جو شهرستان حدود 20 هزار هکتار نیاز به سمپاشی و مقابله با سن مادر داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه کشاورزان تاکنون استقبال خوبی از کار سمپاشی مزارع داشته اند ابراز امیدواری کرد: که این روند تا پایان کار ادامه داشته باشد و در این راستا سموم مورد نیاز به اندازه کافی وجود دارد که در اختیار آنان قرار داده می شود.

باقری گفت: سال گذشته با زحمات کارشناسان جهاد و کشاورزان آفت سن زدگی در نهاوند وجود نداشت که همین عامل باعث شد 75 هزار تن گندم از نوع مرغوب از سوی کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

گفتنی است: از عمده ترین محصولات تولیدی نهاوند می توان به گندم ، جو ، چغندر قند ، نخود ، لوبیا ، گشنیز ، کلزا و آفتابگردان اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

7 هزار هکتار از مزارع غلات نهاوند سن زدایی شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.